در هفته هنر انقلاب اسلامی؛

چهل فیلمساز عرصه انقلاب و دفاع مقدس قم تجلیل شدند

شهر بیست/ چهل فیلمساز انقلاب و دفاع مقدس قم در آیین بزرگداشت «40 فیلم، 40 فیلمساز» تجلیل شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چهل فیلمساز عرصه انقلاب و دفاع مقدس قم تجلیل شدند
شناسه : 5513 | انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین بزرگداشت «۴۰ فیلم، ۴۰ فیلمساز» عصر پنجشنبه با حضور فیلمسازان، مستندسازان و هنرمندان مطرح قم در مرکز همایش های شهرداری قم برگزار شد.

در این مراسم سید مهدی سیدین نیا رئیس حوزه هنری قم، رضا ابوذر مدیر انجمن سینمای جوانان قم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، سرهنگ مهدی کبیری معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم، کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز حضور داشتند.  

بعد از تلاوت آیات و پخش سرود جمهوری اسلامی، رضا ابوذر مدیر انجمن سینمای جوانان قم، اظهار کرد: ایده برگزاری این همایش به مناسبت هفته دفاع مقدس مطرح شد. تصور ابتدایی بر این مبنا بود که شاید آثار زیادی در این زمینه نباشد اما بعد که دست اندرکاران با کثرت آثار مواجه شدند، قرار شد این همایش به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب برگزار شود که در نهایت در هفته هنر انقلاب اسلامی اجرایی شد. 

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰ فیلم بلند، کوتاه، مستند، نماهنگ و انیمیشن واصل شد که با توجه به ایده چهل سالگی انقلاب، چهل فیلم منتخب از میان آثار واصل شده برگزیده شد و سال آینده هم ۴۰ فیلم دیگر مورد تجلیل قرار می گیرد.   

در ادامه علی بیطرفان، فیلمساز و هنرمند پیشکسوت قم در سخنانی گفت: برگزاری این همایش و گردهمایی فیلمسازان، حرکت دلگرم کننده و امیدبخشی برای فیلمسازان قم بود.

وی تصریح کرد: فیلم کوتاه همیشه به جهت عرضه به تماشاگران مظلوم و مهجور بوده است اما اینکه چهل فیلم در قالب یک مجموعه به مخاطبان عرضه شود، اقدامی دلگرم کننده است و امیدوارم این حرکت برای مناسبت های مختلف تداوم داشته باشد.

احمدرضا داوری از دیگر فیلمسازان قمی بود که پشت تریبون رفت و در سخنانی گفت: حوزه هنری قم همیشه در گردهمایی هنرمندان پیشقدم بوده و افتخار دیدار با فیلمسازان استان را فراهم کرده است.

وی افزود: آنچه که ما در این ۴۰ سال انجام دادیم همیشه مورد تحلیل و نگرش است اما آنچه در ۴۰ سال آینده باید انجام دهیم دغدغه اصلی همه هنرمندان است که در زمینه سینمای انقلاب و دفاع مقدس هنوز چه بخش هایی مغفول مانده تا سینماگران و هنرمندان به آن بپردازند.

سید صادق جعفری از فیلمسازان قمی و عضو انجمن مستندسازان سینمای ایران نیز در سخنانی با بیان اینکه باید استانداردهای خودمان را تغییر دهیم، گفت: یکی از آسیب هایی که در فیلم های موضوعی وجود دارد، درگیر تکرار شدن و کلیشه است.

این نویسنده و کارگردان افزود: در یک دوره زمانی، فیلمسازان قمی موفقیت های زیادی را بدست آورند و هنوز هم فیلمسازان خوبی در قم داریم که در عرصه کشوری کار می کنند و امیدوارم این مسیر رشد را پیدا کنیم و فیلمسازان قم دوباره مطرح شوند.

تجلیل از خانواده شهید محمد حسین کمیلی از دیگر بخش های این همایش بود.

خاطرنشان می شود که در آیین بزرگداشت «۴۰ فیلم، ۴۰ فیلمساز»، علی بیطرفان، سید محمد علی سید ابراهیمی، احمدرضا داوری، حسن عنایتی، رضا ابوذر، سید جواد حسینی قمی، سید امیر طباطبایی، علی جهانی، سیف الله یزدانی، سید مصطفی سیادت، رضا رحیمی تنها، سید محمدصادق جعفری، سید محمد حسین هاشمی، مجید ایرانی، مهدی حقی، محمدحسین قاسمی، یاسر محدثی، سید مجتبی طباطبایی، محمدحسن خوش رفتار، سعید گایینی، مهدی عبدی، سلمان ابوطالبی، داود رجبی، علی فرقانی، اسماعیل میرزایی، سید حمید طاهری، داود جلیلی، جواد مجیدلو، علی صالحی، محمود احمدی، حسین احمدی، علی کیوان، محمدحسین رضایی، محمد فاضل، کاظم شمس الهی، سید مسعود امامی، سید محمد هاشمی، بلال الفت، سید محمود شریفی اصل و مهدی خادم الفضه به عنوان چهل فیلمساز عرصه انقلاب و دفاع مقدس تجلیل شدند.

لازم به ذکر است این همایش به همت حوزه هنری قم، بسیج هنرمندان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و انجمن سینمای جوانان قم برگزار شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.