سلیمانی در گفت‌وگو با «شهر بیست» خبر داد

برگزاری ۹ نمایشگاه طی سال ۹۷ در نگارخانه فرهنگ قم

شهر بیست/ مدیر نگارخانه فرهنگ قم از برگزاری 9 نمایشگاه بین المللی، ملی و استانی طی سال 97 در این نگارخانه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری ۹ نمایشگاه طی سال ۹۷ در نگارخانه فرهنگ قم
شناسه : 5498 | انتشار : ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱   پرینت

ابراهیم سلیمانی مدیر نگارخانه فرهنگ و رئیس انجمن عکاسان قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به شکل گیری نگارخانه فرهنگ در قم، اظهار کرد: نگارخانه فرهنگ بعد از تأسیس در سال های دهه هفتاد، مدیریت‌های متعددی داشت؛ در سال های ۹۵ و ۹۶ دچار رکود فعالیت شد و مدتی نیز به طور کلی تغییر کاربردی داد و از چرخه کار خارج و به دفتر انجمن هنرهای تجسمی تبدیل شد.

وی تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۹۶، بعد از اینکه بنده به عنوان مسئول انجمن عکاسان انتخاب شدم، به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، طرح انتقال انجمن ها را به ساختمان شهید فاطمی پیشنهاد کردم که مورد استقبال قرار گرفت و نگارخانه فرهنگ، مجدد به چرخه فعالیت بازگشت.

رئیس انجمن عکاسان قم افزود: ابتدا برآورد هزینه ای انجام شد و با توجه به محدودیت مالی اداره کل ارشاد، با رقم محدودی موافقت کردند که بنده به تغیبر ساختمان و نما و تکمیل شرایط نگارخانه اقدام کنم. متأسفانه این کار به اوایل سال ۹۷ موکول شد و زمانی اعتبارات تخصیص یافت که قیمت ها افزایش پیدا کرد و با برآوردهای صورت گرفته، تنها می توانستیم حدود ۳۰ درصد اقدامات را برای اصلاح مجموعه داشته باشیم.

سلیمانی تصریح کرد: در عین حال ریسک کردیم و دست به تخریب نمای قدیم زدیم و کار را آغاز کردیم، با این حال بنده هزینه شخصی کردم و هنوز هم بابت هزینه های نگارخانه بدهی داریم.

وی افزود: با وجود اینکه هزینه اصلاح ساختار نمای نگارخانه و تجهیز آن با بحران افزایش قیمت‌ها مواجه شد، با حمایت ویژه آقای صادقی استاندار سابق قم موفق شدیم تجهیزات نگارخانه را در زمینه ویدئو پروژکتور و صندلی تأمین کنیم که البته این کمک از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نهایی شد.

رئیس انجمن عکاسان قم خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه ها را خود ارشاد پرداخت کرد و بخشی از هزینه ها نیز به دلیل علاقه‌مندی جهت راه اندازی نگارخانه فرهنگ به طور شخصی پرداخت شده که امیدواریم با حمایت های مسئولان، هرچه زودتر مابقی بدهی‌ها تسویه شود.

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه نگارخانه فرهنگ در آغاز نیمه دوم سال ۹۷ به چرخه فعالیت بازگشت و بلافاصله با استقبال جامعه هنری مواجه شد، افزود: در مدت یاد شده، حدود ۹ نمایشگاه بین المللی، ملی و استانی در این مجموعه برگزار شده است.

رئیس انجمن عکاسان قم افزود: از جمله نمایشگاه های برگزار شده در نیمه دوم سال ۹۷ که در نگارخانه فرهنگ برگزار شد می توان به اکران آثار نمایشگاه بین المللی خیام، دوسالانه عکس هنرمندان قم، دوسالانه آثار نگارگران قم، نمایشگاه گروهی عکس از هنرمندان ایرانی و نمایشگاه جشنواره ملی پوستر آیات اشاره کرد.

سلیمانی همچنین به برگزاری چهل نشست تخصصی با عنوان «قرارهای نقد عکس» اشاره کرد و افزود: به طور متوسط هر هفته یک نشست تخصصی داشتیم که در این جلسات، مباحث مرتبط با نقد عکس، مباحث نظری و علمی در زمینه های مختلف عکاسی انجام شده است.

وی تصریح کرد: نگارخانه فرهنگ تا اوایل اردیبهشت برنامه ای ندارد و در ادامه آن، با آثار دوسالانه طراحان گرافیک استان قم فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و نشست های تخصصی نیز تداوم خواهد داشت.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.