رئیس حوزه هنری قم:

هنر نیازمند سرمایه‌گذاری است نه نگاه تزئینی و تفننی 

شهر بیست/ رئیس حوزه هنری قم با بیان اینکه هنر انقلاب بار سنگینی در بحث تمدن سازی به دوش دارد، گفت: هنر امر تزئینی و دم دستی نیست که به صورت تفننی به آن نگاه شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هنر نیازمند سرمایه‌گذاری است نه نگاه تزئینی و تفننی 
شناسه : 5496 | انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مهدی سیدین‌نیا ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه تمدن سازی از نکات حائز اهمیت گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: تمدن از نظر تعریف، نوعی از سبک زندگی هست که در یک مقطع زمانی و جغرافیای مشخص اتفاق می‌افتد و دستاوردهایی به دنبال خود دارد.  

رئیس حوزه هنری قم با بیان اینکه تمدن سازی محقق نمی شود مگر با ساخت نظام فکری اندیشه‌ای که باعث رشد عقول بشود، تصریح کرد: تمدن یک فرآیند است و این گونه نیست که به صورت دفعی به آن برسیم.

به گفته سیدین‌نیا، تقویت «بنیان های فرهنگی، اخلاقی و معرفتی» و «تربیت انسان های با روحیه مقاوم» دو راهکار مهم رسیدن به تمدن است.

وی همچنین از هنر، علم، اخلاق، ساختار سیاسی و حکومتی به عنوان پایه های اساسی در بحث تمدن سازی یاد کرد و افزود: هنر یکی از پایه های اساسی حوزه معرفتی در بحث تمدن سازی است.

رئیس حوزه هنری قم با بیان اینکه هنر انقلاب بار سنگینی در بحث تمدن سازی به دوش دارد، افزود: هنر امر تزئینی و دم دستی نیست که به صورت تفننی به آن نگاه شود.

سیدین‌نیا با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی یعنی سرمایه گذاری در فرهنگ و هنر، اظهار کرد: بودجه هایی که در حوزه فرهنگ و هنر هزینه می شود، ما را به تمدن به عنوان یکی از ستون های اصلی تمدن پیشرفت نمی رساند؛ سرمایه گذاری بلندمدت می تواند هدف ما را محقق کند.

وی با بیان اینکه در دوره انقلاب اسلامی روی فرهنگ و هنر سرمایه گذاری اتفاق نیفتاده است، خاطرنشان کرد: مطالبه ما در هفته هنر انقلاب این است که روی فرهنگ و هنر سرمایه گذاری شود و بدون سرمایه گذاری، امکان ندارد در حوزه تمدن سازی موفق شویم.

نوشته های مشابه
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
بازدید شهردار قم از ستاد نوروزی منطقه یک شهرداری
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.