سومین یادواره شهدای ارتش در قم برگزار شد

سومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی در قم با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سومین یادواره شهدای ارتش در قم برگزار شد
شناسه : 54956 | انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی در قم شامگاه چهارشنبه با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در قم برگزار شد.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در بخشی از این یادواره طی سخنانی بیان کرد: خط سرخ شهادت مسیری بود که امام راحل برای تمام مردم ترسیم کرد، مسیری که در آن ذلت پذیری جایی ندارد.

سرهنگ محسن صادق‌نیا با بیان اینکه شهدای گرانقدر دفاع مقدس به تعبیری با شهدای صدر اسلام برابری می کنند، ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا، تدوین و چاپ زندگینامه شهدای ارتش قم در قالب کتاب لشکر ۱۱۰، برگزاری هم عهدی نیروهای جدید الورود ارتش در گلزار شهدای قم، اهدای آثار هنری نیروی زمینی ارتش به موزه دفاع مقدس قم و تجهیز این موزه به ادوات سنگین نظامی، انجام تبلیغات محیطی و انعکاس زندگینامه شهدای استان در رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری بخشی از اقدامات ارتش جمهوری اسلامی در قالب برگزاری این یادواره بوده است.

سومین یادواره شهدای ارتش در قم با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری

دبیر دومین کنگره ملی شهدای استان قم نیز در بخشی از سومین یادواره شهدای ارتش در قم گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم ۵۶۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

علی اکبر خوش گفتار اهمیت امنیت همه جانبه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در کنار حفظ و توان امنیت مرزهای جغرافیایی مسئولان باید نسبت به حل مشکلات تورم و گرانی برنامه ریزی کنند.

سومین یادواره شهدای ارتش در قم با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری

همچنین در بخشی از این یادواره قاسم ژنده رزمی از خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطراتی از رژه تاریخی هوانیروز در محضر امام راحل در قم در ۱۹ تیرماه سال ۵۸ را بیان کرد.

در ادامه امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توطئه‌های دشمنان در کشورهای منطقه جهت زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی گفت: امروز کار به جایی رسیده که آنها از ترس در تیررس بودن موشک و پهپادهای ایران فرار می‌کنند و ابهت پوشالی‌شان فروریخته است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اکنون دارای یکی از قدرتمندترین پدافندهای هوایی جهان است.

وی همچنین اهمیت جهاد تبیین را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران دشمن را انگشت به دهان گذاشته است، ولایت فقیه، مردم در صحنه و شهدا سه مؤلفه اصلی اقتدار ایران هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: مقام معظم رهبری در زمان کنونی ما مصداق همان صراط مستقیمی است که هر روز آن را سوره حمد در نمازهای یومیه می‌خوانیم.

سومین یادواره شهدای ارتش در قم با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری

حیدری با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور ترکیه و روسیه با مقام معظم رهبری، عنوان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدارها با قدرت و حکمت برخی از اقدامات این دو کشور را تأیید و برخی دیگر را رد کردند و با اقتدار نسبت به جلوگیری از تغییر مرزهای منطقه تأکید داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: سرداران انقلاب اسلامی محور مقاومت و اسلام ناب محمدی را با جانفشانی های خود تا مرزهای مدیترانه پیش بردند که طی قرون گذشته کم سابقه بوده است.

وی افزود: ارتش و سپاه در مسیر ولایت لحظه ای از ارزش ها و آرمان های انقلاب فاصله نگرفته و نسبت به ابتدای انقلاب با اقتدار و قدرت بیشتر در زیر سایه مقام معظم رهبری مسیر اقتدار ملی را دنبال می‌کند.

سومین یادواره شهدای ارتش در قم با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری

در بخش پایانی این آیین ضمن تقدیر از شماری از خانواده شهدای ارتش استان، یک قطعه شمشیر ارتش جمهوری اسلامی ایران به موزه فاطمی قم اهداء و آخرین تولیدات رسانه ای و مکتوب ارتش رونمایی شد.

دومین کنگره ملی شهدای استان قم ۲۷ آبانماه سالجاری برگزار خواهد شد.

*گزارش تصویری سومین یادواره شهدای ارتش در قم را «اینجا» ببینید. 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.