سد ۱۵ خرداد بهترین وضعیت را در ۱۱ سال گذشته دارد

شهر بیست/ مدیر سد 15 خرداد با اشاره به ورود 88 میلیون متر مکعب آب به این سد، حجم فعلی آب آن را در 11 سال اخیر بی‌سابقه دانست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سد ۱۵ خرداد بهترین وضعیت را در ۱۱ سال گذشته دارد
شناسه : 5491 | انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰   پرینت
به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، جعفر احمدی گفت: بارش‌ها در حوزه سد ۱۵ خرداد از ۴ فروردین ماه شدت گرفت؛ حجم آب سد در ابتدای سال جاری ۳۷ میلیون متر مکعب بود که هم‌اکنون  به ۸۸ میلیون متر مکعب رسیده است.
وی با بیان اینکه حجم موجود آب در سد، در ۱۱ سال گذشته یعنی از سال ۸۷ تا کنون بی سابقه بوده است  افزود: دبی ورودی سد نیز در ایام اخیر ۴۰ متر مکعب بر ثانیه بوده است و تا پر شدن کامل سد ۱۱۰ میلیون متر مکعب فاصله داریم؛ از آنجایی که پیش بینی باران سهمگین دیگری در روزهای آینده نشده است قطعا شاهد سرریز سد نیز نخواهیم بود.
احمدی با اشاره به این نکته که مدیران و کارکنان بخش های مختلف سد از ۲۹ اسفند سال گذشته بدون تعطیلی مشغول فعالیت هستند، اظهارکرد: نیروهای فعال سد در طول تعطیلات عید نوروز همه روزه برای رصد و پایش و برطرف کردن مشکلات احتمالی در محل خدمت خود حضور داشتند.
وی گفت: شرایط سد ۱۵ خرداد، هم اکنون عادی است و هیچ خطری در خصوص سرریز شدن یا مشکلات دیگر در سد وجود ندارد و اخباری که گاه و بی گاه در فضای مجازی نشر داده می شود تا زمانی که از سوی منابع رسمی مطرح نشده است اعتباری ندارد و مردم نباید به این اخبار توجه کنند.
مدیر سد ۱۵ خرداد بیان کرد: این سد از سال ۷۴ تا ۹۲، ۷۰ درصد آب قم را تامین می کرد و از سال ۸۶ که بالاترین سطح آب را داشت تا ۹۲ که سطح آب پایین آمد نیز شرایط پایداری را به خصوص در بخش شرب در استان حاکم کرده بود و به هر نحوی که بود به مدت ۶ سال آب استان را تامین کرد.
وی با ذکر این مطلب که آب سد ۱۵ خرداد از قمرود تامین می شود، بیان کرد: آبی که در مدت اخیر وارد شهر قم و رودخانه قمرود در قم شد هیچ ارتباطی به سد ۱۵ خرداد نداشت و این آب ها از حوزه های پایین دست و فرعی این بخش به قم سرازیر شد.

 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.