مدیرکل بهزیستی قم در پاسخ به «شهر۲۰»:

مافیای کودکان کار در قم نداریم/ نمی‌توانم آمار کودکان کار را بیان کنم

مدیرکل بهزیستی قم با تأکید بر اینکه در قم باند کودکان کار و خیابانی نداریم، گفت: مواردی که به عنوان کودکان کار دیده می‌شوند، ریشه در مشکلات اقتصادی مردم دارد، بیشتر این کودکان باهوش و مستعد هستند و تعدادی از آنان بعد از ساماندهی توسط بهزیستی، در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده و حتی در رشته پزشکی در دانشگاه پذیرفته شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مافیای کودکان کار در قم نداریم/ نمی‌توانم آمار کودکان کار را بیان کنم
شناسه : 54872 | انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷   پرینت

مهدی پهلوانی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» بر ضرورت پرهیز از هر گونه کمک مالی به کودکان کار در قم تأکید کرد و گفت: اگر کودک کاری به خیابان بیاید و با خیرخواهی مردم درآمد بالایی داشته باشد، تا حدود زیادی کار ما را برای ترغیب و تشویق آن کودک به تحصیل سخت می‌کند.

وی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم به جای کمک به کودک‌کار که معلوم نیست برای خودش هزینه می‌شود یا معتاد متجاهری که شاید صرف کار دیگری شود، همزمان هم با خط ۱۲۳ برای ساماندهی کودک کار تماس بگیرند هم با گرفتن کد دستوری *۷۲۴*۹۰۹۰# می‌توانند مبلغی را برای آن کودک هزینه کنند.

مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه بیشتر کودکان کار بسیار باهوش و مستعد در تحصیل هستند، گفت: در سال‌های گذشته کودکان‌کاری را داشتیم که بعد از ساماندهی در مدارس تیزهوشان و حتی در رشته پزشکی در دانشگاه پذیرفته شدند و اگر این کودک ساماندهی نمی‌شد، به صورت همان کودک کار باقی مانده بود و به پیشرفتی نمی‌رسید.

پهلوانی همچنین در خصوص اینکه چرا آماری از ساماندهی تعداد کودکان کار در قم بیان نمی‌کنید، گفت: بنای آمار دادن در حوزه مسائل اجتماعی را نداریم ولی امروز در شهرمان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را نمی‌بینیم.

وی افزود: برای ما مهم است که در آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر دیده نشود و این نشان‌دهنده مجاهدت خاموش بهزیستی است که با وجود تلاش مؤثر اما گزارش و عملکرد ارائه نمی‌کنند.

مدیرکل بهزیستی قم تصریح کرد: یک‌بار در دوره‌ای، گزارشی از ساماندهی و جمع‌آوری تعداد کودکان کار به مسئولان استان ارائه کردیم اما به جای برانگیختگی، آشفته شدند؛ به همین دلیل ارائه این آمارها حساسیت‌زاست و کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.

پهلوانی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا در استان قم باندهای کودکان کار و خیابانی وجود دارد، گفت: به هیچ عنوان باند کودکان کار و خیابان نداریم، حتی چیزی به عنوان کودکان خیابان هم نداریم و بیشتر کودک کار هستند.

وی افزود: کودک خیابانی یعنی کودکی که پدر و مادر ندارد و شب و روز در خیابان سپری می‌کند، ما این موارد را الحمدالله نداریم.

مدیرکل بهزیستی قم تصریح کرد: مواردی که به عنوان کودکان کار دیده می‌شوند، به مشکلات اقتصادی مردم بازمی‌گردد و ما سعی کردیم آن را ساماندهی کنیم.

پهوانی با تأکید بر اینکه فرهنگ کمک‌کردن در قم باید اصلاح شود، گفت: بهزیستی بازوی اجرایی مردم و خیرین و نیکوکاران برای انجام نیت خیر آنان است و اگر سال‌هاست تبریز به عنوان شهر بدون متکدی شناخته می‌شود به دلیل اعتماد مردم آن شهر به بهزیستی است.

خبرنگار: زینب آخوندی

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.