۳۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شد/ دستگیری بیش از ۱۰ هزار و هفتصد نفر مرتبط با مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از سه هزار و 600 کیلوگرم انواع مخدر در این استان کشف شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۳۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شد/ دستگیری بیش از ۱۰ هزار و هفتصد نفر مرتبط با مواد مخدر
شناسه : 547 | انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از ایرنای قم، سرهنگ غلام عباس بلفکه در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم در تالار امام جواد(ع) استانداری، اظهار کرد: در این مدت ۲۰ باند قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر که از استان های دیگر قصد عبور محموله از قم را داشتند، شناسایی شد.
وی با اشاره به دستگیری ۱۵۰ قاچاقچی در استان، افزود: ۳۵ درصد از این افراد جزو مجرمان با سابقه بودند.
بلفکه تعداد خرده فروشان دستگیر شده در این مدت را ۹۸۶ تن ذکر کرد و گفت: طی این مدت، ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن در رابطه با مواد مخدر در قم دستگیر شدند که سه هزار و ۳۹۰ تن نگهدارنده مواد و ۶ هزار و ۱۸۰ تن نیز معتاد هستند.
وی افزود: حوزه مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی قم طبق آمار مستند و معتبر در طول شبانه روز با حدود ۱۵ هزار تن معتاد سر و کار دارد.
وی با بیان اینکه با هدف گذاری صورت گرفته هر هفته سه مرتبه طرح پاک سازی مواد مخدر در استان صورت می گیرد، اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از۱۹۰ طرح پاکسازی در مناطق مختلف حتی در دورترین روستاهای قم انجام شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم، مراکز نگهداری معتادان استان طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر را هفت مورد عنوان کرد و افزود: در این کمپ ها بیش از یک هزار و ۲۰۰ معتاد نگهداری می شوند.

** اسامی ۲ هزار و ۱۱۴ معتاد در سامانه دادگستری قم ثبت شد
معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب قم نیز در این جلسه افزود: اسامی ۲ هزار و ۱۱۴ معتاد در فاصله زمانی اول تیرماه تا پایان آبان در سامانه دادگستری قم ثبت شده است.
سید محمد ملیحی با بیان اینکه یک هزار و ۱۱۸ تن از این معتادان توسط پلیس دستگیر شدند، افزود: نام ۹۹۶ تن نیز بر اساس شکایت خانواده ها از فرزند یا همسر خود در این سامانه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: ۶ درصد از کل افراد دستگیر شده زن بودند و یک هزار و ۷۰۰ تن از آنها به مراکز ترک اعتیاد قم تحویل داده شدند.
وی افزود: به علت کم بودن ظرفیت کمپ های استان همه معتادان تحویل این مراکز داده نمی شوند، از این رو ۵۰۴ تن طی ۶ تا ۸ هفته برای ترک تحت نظارت قرار گرفتند، که این اقدام رضایت خانواده ها را به همراه داشته است.
وی گفت: ۴۳۴ تن از این معتادان تریاک، ۸۰۳ تن شیشه، ۳۷۰ تن هروئین، ۸۰ تن حشیش و پنج تن دیگر نیز گراس مصرف داشتند.
معاون دادستان قم اظهار کرد: ۹۸۰ تن از این افراد در مناطق ۲ و ۶ شهرداری قم سکونت داشتند، از این رو این مناطق جزو نقاط آسیب خیز شهر به شمار می آید.
ملیحی افزود: ۷۱ تن از این افراد دارای تحصیلات فوق دیپلم، ۱۶ تن کارشناسی و ۱۰ تن کارشناسی ارشد بودند و حتی در بین آنها دانشجوی مقطع دکتری نیز وجود داشته که این یک آسیب جدی برای جامعه است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.