در نشست شرکت‌های فناور مطرح شد؛

ناهمگونی قوانین با رونق کسب و کارهای فناورانه

شهر بیست/ معاون برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اشتغال‌زایی و کسب و کارهای فناورانه درگیر سیاست‌های ناهماهنگ و ناهمگون موجود کشور است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ناهمگونی قوانین با رونق کسب و کارهای فناورانه
شناسه : 5458 | انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، بهنام طالبی قبل از ظهر سه‌شنبه در نشست سالانه خانواده پارک علم و فناوری استان قم که به مناسبت هفتمین سالگرد تأسیس این مرکز برگزار شد، گفت: خوشبختانه همراهی و همدلی خوبی میان اعضای ستادی و واحدهای فناور مستقر در پارک قم برقرار است.

وی که در جمع بیش از ۵۰ شرکت فناور در محل پارک علم و فناوری قم سخن می‌گفت، با تقدیر از رویکرد خدماتی و حمایتی پارک قم ادامه داد: در شرایط کنونی فعالیت در عرصه فناوری پر مخاطره و سخت است.

معاون برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور فناوری وزارت علوم با اذعان به اینکه بروکراسی اداری و قوانین نانوشته شرکت‌های فناور را دچار مشکل کرده است، گفت: اشتغال‌زایی و کسب و کارهای فناورانه درگیر سیاست‌های ناهماهنگ و ناهمگون موجود کشور است.

ضرورت تقویت روحیه مطالبه‌گری

وی با بیان اینکه شرکت‌های فناور باید روحیه مطالبه‌گری و سوال از متولیان را حفظ کنند، گفت: واقعیت این است که برخی از درخواست‌های شرکت‌ها از عهده دولت هم خارج است.

طالبی با بیان اینکه شرکت‌های فناور باید بتوانند خودجوش باشند و روی پای خود بایستند، گفت: حضور و حمایت دستگاه‌های متولی دولتی شرط لازم نه کافی برای فعالیت شرکت‌های فناور می‌باشد و آنها باید مستقل و قدرتمند عمل کنند.

افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری

وی با تأکید بر اینکه وزارت علوم نگاه مثبت و خوشایندی نسبت به مجموعه فعالیت‌های پارک قم دارد، گفت: متأسفانه برخی از پارک و مراکز رشد علم و فناوری کشور از استانداردهای لازم برای ادامه فعالیت برخوردار نیستند.

معاون برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور فناوری وزارت علوم بر نظارت و رصد پارک‌ها و مراکز رشد عضو وزارت علوم تأکید کرد و گفت: متأسفانه سیاست نادرست متولیان در ارائه مجوزهای بی مورد به برخی از مراکز رشد الان خود را نشان داده است.

طالبی از افزایش ۷۰ درصدی بودجه پارک‌ها و مراکز رشد کشور خبر داد و گفت: این بودجه در سال ۹۶ چیزی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های دفتر برنامه‌ریزی و سیاست گذاری امور فناوری وزارت علوم به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسیده است.

وی با بیان اینکه رویکرد سال جدید توسعه تجاری سازی و بازار شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد است، گفت: توجه به صادرات محصولات فناورانه، اولویت حل مسئله مسائل مهم و حیاتی کشور، حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناور نوپا و… از جمله برنامه‌های مهم ما خواهد بود.

تجاری سازی اولویت اصلی شرکت‌های فناور

در بخش دیگری از این مراسم، رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه سال ۹۷ سال پربار و پر رویدادی برای پارک قم بود، گفت: این حسن اتفاق فقط با همراهی و دلسوزی و همفکری میان نیروهای ستادی و مدیران شرکت‌های فناور عضو پارک امکان پذیر شد.

سید حسین اخوان علوی از افزایش توان بودجه‌ای پارک در سال ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت مسئولان استان و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه‌ای خوبی برای پارک تعریف شده که امیدواریم این بودجه‌ها به موقع و به اندازه تخصیص یابد.

در این نشست برخی از مدیران واحدهای فناور مشکلاتی مانند، افزایش اعتباری اداری مجوزهای فناوری، رفع مشکلات بیمه تأمین اجتماعی و مالیات، ایجاد اماکن مناسب برای واحدهای فناور کارگاهی و… مطرح شد که معاون برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور فناوری وزارت علوم به هرکدام از این سوالات به صورت جداگانه پاسخ‌های لازم را ارائه کرد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.