به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای؛

خط تولید مرکز ملی فناوری خلأ ایران در قم افتتاح شد

شهر بیست/ همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای، خط تولید مرکز ملی فناوری خلأ ایران در مجتمع شهید علی محمدی استان قم افتتاح شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خط تولید مرکز ملی فناوری خلأ ایران در قم افتتاح شد
شناسه : 5454 | انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست استاندار قم در مراسم افتتاح همزمان ۶ طرح صنعت هسته‌ای کشور که به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای و به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور صورت گرفت، ضمن تبریک روز ملی فناوری هسته‌ای، با اشاره به اهمیت توسعه فناوری‌های هسته‌ای در کشور، گفت: افتتاح مرکز ملی فناوری خلاء ایران در مجتمع هسته‌ای شهید علیمحمدی گام بزرگی در ارتقا این صنعت محسوب می‌شود.

استاندار قم اضافه کرد: این مرکز که در فضایی با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع احداث شده است شامل آزمایشگاه‌های کالیبراسیون و پوشش دهی تحت خلأ می‌باشد و در فرآیندهای هسته‌ای کاربردهای مهمی دارد.

وی با تأکید بر نقش شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان در این صنعت ادامه داد: رویکرد دولت استفاده از فناوری‌های بومی و استعدادهای داخلی و جوانان مستعد در کشور است که زیربنای بسیاری از پیشرفت‌های علمی و فناوری می‌باشد و در حوزه فناوری هسته‌ای این پیشرفت‌ها کاملاً محسوس است.

لازم به ذکر است در این مراسم که به طور همزمان ۶ طرح حوزه فناوری هسته‌ای در کشور افتتاح شد، استاندار قم با دستور رئیس جمهور مرکز ملی فناوری خلأ ایران را افتتاح و از مراحل کار و کاربردهای آن بازدید کرد.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.