مسئول واحد ادبیات حوزه هنری قم:

هنرمندان سرمایه اصلی قم هستند/ حوزه هنری خانه هنرمندان جوان قم شده است

شهر بیست/ مسئول واحد ادبیات حوزه هنری قم با بیان اینکه آموزش ها در حوزه هنری آغاز می شود اما پایان ندارد، گفت: ثمره نسلی که در دوره های آموزشی حوزه هنری قم تربیت یافتند، در سال جاری و سال‌های بعد نمایان می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هنرمندان سرمایه اصلی قم هستند/ حوزه هنری خانه هنرمندان جوان قم شده است
شناسه : 5428 | انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد غفاری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی که در حوزه هنری قم برگزار شد، با بیان اینکه از لحاظ زیرساخت، مشکلات بسیار زیادی در قم وجود دارد، اظهار کرد: از ظرفیت زیرساخت‌های فرهنگ و هنر قم استفاده نمی شود و کاربری‌ زیرساخت‌ها در قم، اختصاص چندانی به فرهنگ و هنر ندارد!

وی تصریح کرد: سرمایه اصلی قم، وجود هنرمندان و چهره های شاخصی هست که همواره قم در جریان اصلی هنر کشور دارد.

مسئول واحد ادبیات حوزه هنری قم افزود: وجود استادانی نظیر آقای مجاهدی در زمینه شعر، آقای نجابتی در زمینه هنرهای تجسمی و آقای موحدی در خوشنویسی از سرمایه های مهم هنری قم هستند.

غفاری تصریح کرد: مسئولان اصلی تئاتر کشور از هنرمندان قم هستند و کسانی که در قم رشد کردند، امروز در این عرصه نقش آفرین هستند.

وی افزود: هنرمندان شهر ارتباط بسیار خوبی با حوزه هنری قم دارند و هنرمندان جوان، این نهاد انقلابی را خانه خودشان می دانند.

مسئول واحد ادبیات حوزه هنری قم تصریح کرد: در حوزه هنری، ابتدا علاقه‌مندان و نخبگان شناسایی شده و سپس در یک فرایند چندماهه در مسائل فنی و فکری از ظرفیت آموزش حوزه هنری بهره مند می شوند.

غفاری با بیان اینکه آموزش ها در حوزه هنری آغاز می شود اما پایان ندارد، افزود: در عرصه ادبیات در هر سه حوزه شعر و داستان و طنز، دوره های آموزشی برگزار می شود؛ همچنین باشگاه فیلمسازی حوزه هنری و گروه اولین تجربه به آموزش هنرجویان فیلم و نمایش می پردازند.

وی تصریح کرد: ثمره نسلی که در این دوره های آموزشی حوزه هنری تربیت یافتند، در سال جاری و سال‌های بعد نشان داده می شود.

مسئول واحد ادبیات حوزه هنری قم با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه تاریخ شفاهی، اظهار کرد: این واحد دوسال هست که در حوزه هنری قم شکل گرفته و انتشار کتاب «باریک‌الله شیخ حسن» از محصولات این واحد حوزه هنری در سال گذشته است.

غفاری افزود: در نیمه نخست سال ۹۸، کتاب «ابوالفضل مرگ بر شاه» خاطرات ابوالفضل الماسیان و خاطرات حجت الاسلام اقبالیان منتشر می شود.

وی تصریح کرد: ۱۲ نمایشگاه‌ آثار تجسمی در نگار گذر فرهنگ از جمله نمایشگاه عکس رمضان، کرامت و عاشورا، منتخب آثار دومین جشنواره سراسری کاریکاتور تحریم اقتصادی، نمایشگاه پوستر قدیر، نمایشگاه عکس های نجومی و نمایشگاه کاریکاتور کتاب در سال ۹۷ برگزار شد.

مسئول واحد ادبیات حوزه هنری قم با اشاره به برگزاری ۴۱ محفل طنز قمپز از سوی حوزه هنری قم، افزود: قمپز یکی از کارهای دفتر طنز حوزه هنری قم هست که مردم قم و علاقه مندان به طنز، این برنامه را دنبال می کنند و فعالیت های قمپز در زمینه نثر و شعر طنز، شاخص و جریان ساز شده است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.