رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

کشف و معدوم ۲۹ تُن مواد غذایی و آشامیدنی غیر قابل مصرف در قم/ انجام ۹۵۰ زایمان طی یک ماه اخیر در قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ایام نوروز کارشناسان نظارتی دانشگاه علوم پزشکی قم موفق شدند ۲۹ تن مواد غذایی و آشامیدنی غیر قابل مصرف را کشف و معدوم کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کشف و معدوم ۲۹ تُن مواد غذایی و آشامیدنی غیر قابل مصرف در قم/ انجام ۹۵۰ زایمان طی یک ماه اخیر در قم
شناسه : 5417 | انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این دانشگاه در ایام نوروز گفت: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین امسال، در بخش درمان ۴ هزار و ۱۱۸ نفر در بیمارستان‌های قم بستری شدند و ۹۳۹ عمل جراحی در اتاق‌های عمل و هزار و ۲۰۵ عمل جراحی سرپایی توسط جراحان و متخصصان انجام شد.

وی افزود: در این مدت ۹۴۸ زایمان در بیمارستان‌های قم انجام و ۲۱ هزار و ۷۲۳ ویزیت در درمانگاه‌ها انجام و ۲۲۴ بازرسی از مراکز تشخیصی و درمانی سطح استان انجام شده است.

ایرانی خواه با اشاره به عملکرد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم و مرکز بهداشت گفت: این مرکز نیز در تاریخ فوق، ۵ هزار و ۹۹۲ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بین راهی انجام داده است و به منظور بررسی آب‌ها، ۲ هزار و ۶۹۷ مورد کلرسنجی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی این مدت، ۶۰ پیگیری مادران باردار پرخطر انجام و هزار و ۱۰۶ مورد واکسیناسیون بدو تولد انجام شده است، همچنین هزار و ۲۱۴ نمونه برداری هاپیوتیروئیدی انجام و ۱۴۶ مورد نیز کنترل بیماری‌های فصلی و مسری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت بررسی و نظارت بر موادغذایی گفت: کارشناسان مرکز بهداشت استان قم، از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین امسال، ۱۲ هزار و ۲۳۳ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف را کشف و معدوم کرده و ۲۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی متخلف را پلمپ و ۱۸ مرکز را به مراجع قضائی معرفی کرده‌اند.

ایرانی خواه با اشاره به عملکرد معاونت غذا و دارو در ایام نوروز گفت: این معاونت نیز در طی این مدت، ۱۹۱ بازرسی از کارخانجات و داروخانه‌های استان انجام و ۱۶.۵ تن مواد آشامیدنی و غیر قابل مصرف را توقیف کردند، همچنین کارشناسان این معاونت ۱۷۲ مورد نمونه ارسال به آزمایشگاه انجام داده‌اند و ۴۲۰ مورد نیز پاسخگویی تلفنی و مشاوره غذایی و دارویی داشته‌اند.

وی به فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی اشاره کرد و گفت: در طی مدت فعالیت طرح نوروزی، ۳۰ هزار و ۱۵۳ بار با اورژانس ۱۱۵ قم تماس گرفته شده و نیروهای اورژانس ۴ هزار و ۷۲۸ مورد مأموریت شهری و جاده‌ای انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: اورژانس پیش بیمارستانی ۴ هزار و ۸۷۰ مصدوم و مجروح را به مراکز درمانی منتقل و بالگرد اورژانس قم نیز ۱۲ مورد پرواز با ۸۶۰ دقیقه مدت زمان داشته است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.