مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم خبر داد

۴۶۶ هزار جلد کتاب در سال ۹۷ به امانت داده شد/ افزایش۳۰درصدی کتاب‌های امانی در قم

شهر بیست/ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: 466 هزار و 288 جلد کتاب غیر درسی توسط کتابخانه‌های استان در سال 97 به امانت داده شده که از این تعداد 180 هزار کتاب با موضوع کودک و نوجوان و 257 هزار کتاب نیز با محتوای بزرگسالان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴۶۶ هزار جلد کتاب در سال ۹۷ به امانت داده شد/ افزایش۳۰درصدی کتاب‌های امانی در قم
شناسه : 5410 | انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، حجت الاسلام امیرعطاءالله جباری افزود: تعدادهای کتاب های امانت داده شده در سال ۹۷ به اعضای کتابخانه های عمومی قم ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین کتاب هایی که به امانت داده شده در حوزه ادبی از جمله شعر، رمان و داستان بوده است، افزود: در حال حاضر ۵۹۳ هزار و ۵۷۶ جلد کتاب و یک صد عنوان نشریه در موضوع های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خانواده، اقتصادی و سایر موارد در مخازن کتابخانه های عمومی استان موجود است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی و اجرای برنامه ترویجی برای ارتقای سطح کتابخوانی ادامه داد: در سال ۹۷، ۵۲۷ برنامه ترویج کتابخوانی در قالب های متنوع فرهنگی از جمله نشست نقد و بررسی کتاب، مسابقات کتابخوانی، کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی در استان برگزار شده است.

جباری افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای معرفی کتاب، راه اندازی بخش ویژه نوسوادان در کتابخانه های عمومی، معرفی بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در برنامه های مختلف رادیویی تلویزیونی، برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با مشارکت پنج هزارشهروند قمی از دیگر برنامه های شاخص این اداره کل در سال ۹۷ بود.

وی ادامه داد: ۲۳ کتابخانه عمومی و ۱۶ کتابخانه مشارکتی درقم فعالیت می کند که بیش از ۲۱ هزار تن درکتابخانه های عمومی استان دارای عضویت فعال هستند.

وی با بیان اینکه بخش کودک در همه کتابخانه های عمومی قم فعال است، گفت: بیش از سه هزار تن از کودکان در این بخش ها عضو هستند و کتاب به امانت می برند ضمن این که در محیط کتابخانه نیز فضای نقاشی، قصه خوانی و مسابقه برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم در ادامه با تاکید بر اینکه این استان تنها مرکز تولید و انتشار کتاب بریل در کشور است، گفت: در سال ۹۷ بیش از پنج هزار کتاب و تقویم با رسم الخط بریل در قم تولید و به استان‌ها و شهرهای مختلف ارسال شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.