دانشگاه علوم پزشکی قم در صدر شکایات مردمی/ سلامت اداری مدیران جدید استان بالاتر از مدیران قبلی است

مدیرکل بازرسی قم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قم در طول سال گذشته و سه ماه نخست امسال در صدر شکایات و گزارشات تخلف از سوی مردم قرار دارند، گفت: حتی در اوج کرونا نیز این سطح از نارضایتی علیه دانشگاه علوم پزشکی وجود نداشت، اگر اثبات شود این گزارشات و شکایات صحت دارد که به بخشی از صحت گزارشات رسیده‌ایم، بدون اغماض برخورد می‌کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دانشگاه علوم پزشکی قم در صدر شکایات مردمی/ سلامت اداری مدیران جدید استان بالاتر از مدیران قبلی است
شناسه : 54082 | انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود طالبی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه، افزود: مبارزه با فساد اداری و حمایت از تولید به‌ویژه حمایت از شرکت‌های تولیدی دانش بنیان، ۲ اولویت مهم در سازمان بازرسی است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۶۶۴ مورد در حوزه شکایات و گزارشات مردمی وصول شد که ۲ دستگاه علوم پزشکی با ۴۶۵ مورد و شهرداری با ۳۰۶ مورد گزارش و شکایات بیشترین نارضایتی را از سوی مردم داشتند.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال نیز ۶۴۷ فقره گزارش و شکایت وصول شد و همچنان ۲ دستگاه دانشگاه علوم پزشکی با ۱۵۱ مورد و شهرداری با ۷۰ مورد شکایت و گزارش در رأس جدول قرار دارند.

طالبی با اشاره به این‌که در حوزه نظارت، وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر مدیران و کارکنان دستگاه‌های اداری است، تصریح کرد: با توجه به این میزان شکایت و گزارشی که از ۲ دستگاه وصول شده بازرسی‌های جدی از این ۲ مجموعه آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که حتی در اوج کرونا نیز این سطح از نارضایتی علیه دانشگاه علوم پزشکی وجود نداشت، تاکید کرد: بازرسی‌های متعدد از دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری در حال انجام است، اگر اثبات شود این گزارشات و شکایات صحت دارد که به بخشی از صحت گزارشات رسیده‌ایم، بدون اغماض برخورد می‌کنیم.

وی تامین رضایت مردم بر اساس قانون را هدف سازمان بازرسی عنوان و بیان کرد: اثربخشی مالی بازرسی در سال ۱۴۰۰، ۱۷۲ میلیارد تومان بود؛ تاکنون ۱۳۶ میلیارد تومان وصول شده که ۱۲۴ میلیارد تومان به نفع دولت و ۱۲ میلیارد تومان به نفع مردم بوده‌است.

طالبی اضافه کرد: ۱۷۲ میلیارد تومان نتیجه سوءجریان مالی در دستگاه‌های اجرایی استان است که بخشی ناشی از ترک فعل بوده و بخشی نتیجه عدم توجه مدیران و کارکنان اداری است.

به گفته وی،‌ در سال ۱۴۰۰، ۲۰۱ مورد پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که به‌منزله رای قطعی لازم‌الاجرا برای دستگاه‌های اداری است.

وی خاطرنشان کرد: مدیرکل چند دستگاه اجرایی که در مقابل اجرای پیشنهاد اصلاحی مقاومت کردند، به دستگاه قضایی معرفی شدند که منجر به منفک شدن آن‌ها از دستگاه مربوطه شد.

مدیرکل بازرسی قم گفت: با تغییر مدیریت استانی و با انتصاب استاندار جدید، تغییرات بسیار خوبی در سطح مدیران دستگاه‌های اجرایی اتفاق افتاد و به‌صورت ناگهانی شاهد کاهش ورودی شکایات و گزارش‌های مردمی بودیم.

وی با بیان این‌که این مسئله نشان می‌دهد مدیران کل در تأمین رضایتمندی مردم نقش بسزایی دارند، افزود: بارها در جلسات نسبت به اصلاحاتی که توسط استاندار فعلی در استان انجام شده است، قدردانی کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که نمی‌گوییم بعضی مدیرانی که جابه‌جا شدند مشکل داشتند، اضافه کرد: به‌طور حتم مدیران جدید از نظر سلامت اداری بالاتر از مدیران قبلی هستند و نسبت به تأمین رضایت مردم اهتمام بیشتری دارند؛ در هر صورت ممکن است چند انتصاب اشتباهی نیز اتفاق افتاده باشد.

طالبی همچنین با بیان این‌که تخلفات در حوزه نشریات کم است، گفت: نشریات هوشیار هستند و کمترین حواشی را دارند؛ تخلفات در روابط بین نشریات و دستگاه‌های اداری کاهش یافته، ولی اگر نسبت به تخلفات مطلع شویم قطعا برخورد می‌کنیم.

وی بیان کرد: در سفر رییس سازمان بازرسی کل کشور به استان قم، از انبارهای اموال تملیکی پارچه بازدید صورت گرفت و دستوری مبنی بر مزایده این انبارها داده شد.

وی با اشاره به این‌که رأی صادر شده و مزایده نیز در تیرماه جاری اجرا می‌شود، افزود: ۲۰ میلیارد تومان ارزش تخمینی پارچه‌هاست.

طالبی گفت: سازمان بازرسی بالاترین دستگاه نظارتی کشور است و به حکم قانون می‌تواند در هر دستگاه اداری و حتی سایر دستگاه‌های نظارتی نظارت داشته باشد.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی مجموعه‌ای است که پایه و اساس آن بر مبنای اظهار نظر کارشناسان با سطوح مختلف از جمله دکترا و در رشته‌های تخصصی است.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند در صورت داشتن شکایات با تلفن گویای ۱۳۶ تماس حاصل نمایند و یا به سامانه Shekayat.bazresi.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.