پاسخ معاون شهردار قم به گلایه‌های شهروندان ساکن بلوار شهید صادقی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پاسخ به مطالبه برخی شهروندان مبنی بر استفاده از دوربرگردان در تقاطع بلوار شهید اسماعیل صادقی و بلوار شهید روحانی واقع در بلوار ۱۵ خرداد، گفت: در مسیری که خط عبور چندگانه دارد، بستن تقاطع و ایجاد دوربرگردان راهکار مناسبی نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پاسخ معاون شهردار قم به گلایه‌های شهروندان ساکن بلوار شهید صادقی
شناسه : 54073 | انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، برخی از شهروندان و اهالی ساکن در حوالی تقاطع بلوار شهید اسماعیل صادقی و بلوار شهید روحانی واقع در بلوار ۱۵ خرداد، نسبت به ترافیک نسبتاً طولانی این تقاطع ابراز گلایه‌مندی کرده بودند که در همین خصوص مسعود طبیبی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با حضور در محل تقاطع در پاسخ به این گلایه‌ها اظهار داشت: در زمان‌های مختلف ترافیک معابر شهری بررسی‌شده و متناسب با حجم ترافیک، برنامه زمان‌بندی توقف در تقاطع در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به حوادث سال‌های گذشته در همین معبر که منجر به از دست رفتن جان هفت نفر از شهروندان شده است، ادامه داد: از سوی دیگر برای روان‌سازی ترافیک و ایجاد ایمنی و حفظ سلامتی شهروندان در گذر از معابر شهری، شاخص‌ها و دستورالعمل‌هایی وجود دارد که از آن جمله ایجاد تقاطع‌های چراغ‌دار است؛ و با توجه به این‌که متأسفانه در بحث ایمنی ترافیک، شهر قم از چالش‌های زیادی برخوردار است، اولویت اجرای طرح‌های ترافیکی بر اساس ایمنی شهروندان خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در سال ۹۹ آمار فوت شهروندان در سطح شهر قم بر اثر تصادفات، بیش از یک‌صد نفر بوده و قم در بین ۹ کلان‌شهر، از این حیث در رتبه آخر قرار داشت که بر این اساس، هدف اصلی باید بهبود ایمنی ترافیک باشد که طبعاً قوانین و مقررات بالاسری و قواعد مهندسی در این خصوص وجود دارد که به‌عنوان‌مثال آیین‌نامه طراحی هندسی راه‌های شهری است که اعلام می‌دارد مهم‌ترین عامل برای کاهش شدت تصادف، کاهش سرعت و ایجاد توقف‌های عمدی است که یکی از روش‌های متداول، چراغ‌دار کردن تقاطع‌هاست.

وی با اشاره به این‌که دوربین‌های نظارتی به‌طور مناسب و مستمر در حال ارزیابی و رصد ترافیک معابر و گذرگاه‌های شهری هستند، خاطرنشان کرد: در جریان ترافیک در یک تقاطع حداکثر زمان چراغ سبز ۱۸۰ ثانیه است، البته برای هوشمندی چراغ‌راهنما باید هوش مصنوعی جایگزین هوش انسانی شود و این در حالی است که با نصب دوربین نظارتی و ارزیابی مستمر، ما می‌توانیم در آینده به این هوشمندی برسیم.

طبیبی توجه به زمان‌بندی‌های متغیر در ساعات مختلف را از اصول دیگر مهندسی ترافیک دانشت و تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این‌که اگر خودروها بیش از دو بار چراغ‌قرمز پشت ترافیک منتظر بمانند، این مسئله نشان می‌دهد که وضعیت ترافیک تقاطع مناسب نیست، هرچند که البته متناسب با وضعیت ترافیک، زمان‌بندی مختلفی را در طول شبانه‌روز شاهد هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان این‌که برای افزایش سطح ایمنی ترافیک و روان‌سازی آن باید همه دست‌به‌دست هم داده و مشارکت کنیم، گفت: شهروندان اگر اطلاع لازم را در خصوص چرایی این تقاطع‌های چراغ‌دار پیدا کنند و بدانند که همکاران ما در شهرداری بر اساس اصول و شاخص‌های علمی این کار را انجام می‌دهند، قطعاً همکاری بیشتری خواهند داشت.

وی بیان داشت: بعد از نصب چراغ‌راهنما، آرامش و امنیت افراد و خانواده‌هایی که از این معبر می‌گذرند، خوشبختانه بیشتر شده است. البته از راکبان موتورسیکلت می‌خواهیم که به ایمنی خود و عابرین پیاده و سایر وسایل نقلیه دقت بیشتری داشته باشند، ضمن آن‌که در پاسخ به مطالبه برخی شهروندان مبنی بر استفاده از دوربرگردان در این مسیر باید عرض کنم در مسیری که خط عبور چندگانه دارد، بستن تقاطع و ایجاد دوربرگردان راهکار مناسبی برای این موضوع به شمار نمی‌رود.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
دیدار شهردار قم با مدیرکل بازرسی استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.