طرح چهار خطه کردن محور سلفچگان – ساوه عملیاتی شد

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: مرحله دوم طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان - ساوه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و به طول چهار کیلومتر عملیاتی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح چهار خطه کردن محور سلفچگان – ساوه عملیاتی شد
شناسه : 54061 | انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، عباس شکوری افزود: طرح چهارخطه محور قدیم سلفچگان – ساوه، در زمره طرح‌های عمرانی بود که با اجرای آن ضمن حذف سه نقطه پرتصادف، موجب تسهیل ترافیک و افزایش ضریب ایمنی دراین محور ترانزیتی شد.

وی محور قدیم سلفچگان – ساوه را به دلیل ترافیک ترکیبی از سویی و نقش کریدوری دراتصال استان‌های شمالی با مرکز کشور از سویی دیگر، از محورهای حائز اهمیت دربخش حمل ونقل جاده‌ای دانست و افزود: طی سنوات گذشته درقالب طرحی عمرانی، به چهار خطه کردن و حذف سه نقطه پرتصادف شامل تقاطع جنداب، تقاطع تاج خاتون، پل راه آهن، دراین محور اقدام شد.

شکوری طول مسیر طرح را چهار کیلومتر ذکر و تصریح کرد: با توجه به پی‌گیری‌های به عمل آمده و کمک مسئولان امر، مرحله نخست طرح طی سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان درخصوص عملیات تکمیلی طرح که درقالب مرحله دوم تعریف شده داشت: نظر به تسریع در هدایت ترافیک به باند دوم احداثی و برخی موارد اداری، اجرای مرحلع دوم با تاخیر و در اول تیرماه امسال عملیاتی شد.

وی از مشخصه‌های فنی طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان – ساوه در مرحله دوم، به اجرای روکش آسفالت اشاره و اضافه کرد: طی مرحله دوم، تمامی مسیر چهار کیلومتری طرح با اجرای لایه توپکا، روکش آسفالت خواهد شد.

وی اعتبار تخصیصی مرحله دوم را بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: تمام اعتبار این طرح از منابع درآمدی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده است.

شکوری همچنین بازه زمانی تکمیل طرح را تا پایان تیرماه جاری دانست و افزود: با توجه به ترافیک چشمگیر و ترکیبی این محور ترانزیتی، بتوانیم تا نیمه تیرماه به تکمیل طرح اقدام کنیم.

در طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان – ساوه که سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت به اجرای روسازی، اساس، بیندر، تکمیل آبروها، شانه سازی، اصلاح شیب شیروانی و نصب تجهیزات ایمنی با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اقدام شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.