ضرورت توسعه فضای سبز در هسته مرکزی شهر

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم بر لزوم توسعه فضای سبز در هسته مرکزی شهر تأکید کرد و گفت: شهرداری باید همت ویژه‌ای به خرج داده و توسعه فضای سبز را در محلات و هسته مرکزی شهر رقم بزند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت توسعه فضای سبز در هسته مرکزی شهر
شناسه : 52857 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امرالهی با بیان اینکه در حوزه فضای سبز شهر قم فعالیت‌های مثبتی انجام‌شده است، اظهار داشت: شهرداری طی ۶ سال گذشته همت ویژه‌ای به خرج داده و با حمایت شورای شهر اتفاقات خوبی را در فضای سبز شهری رقم‌زده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر سرانه‌های فضای سبز رشد چشم‌گیری داشته است، ابراز کرد: قم در حال حاضر جزو ۵ شهر برتر کشور از لحاظ سرانه فضای سبز شهری است و اگر این کارها صورت نمی‌گرفت چه‌بسا در این شرایط افزایش حجم ریزگردها در سطح کشور، شاهد شرایط بسیار بدتری در شهر قم می‌بودیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم با اشاره به انتظارات شورای شهر از سازمان پارک‌ها و فضای سبز بیان کرد: یکی از مسائل ضروری در شهر قم توسعه فضای سبز در هسته مرکزی شهر است؛ شهرداری باید همت ویژه‌ای به خرج داده و با حمایت نهادهای حاکمیتی تملکاتی در این محدوده داشته و توسعه فضای سبز را در محلات و هسته مرکزی شهر رقم بزنیم.

وی خلأ دیگر در زمینه فضای سبز در شهر قم را در زمینه نوع گونه‌های گیاهی ذکر کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی شهر قم، در سال‌های قبل گونه‌های سوزنی‌برگ و اکالیپتوس و درختان بدون سایه بیشتر کاشته شده و باید به دنبال این باشیم که گونه‌هایی را انتخاب کنیم که پهن‌برگ بوده و سایه‌اندازی بیشتری خصوصاً در بوستان‌ها داشته باشند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.