توسط جمعیت هلال احمر قم انجام شد؛

بهره‌مندی ۲۱ هزار نفر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافرین در قم

شهر بیست/ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۳ فروردین ٩٨ بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ مسافر و زائر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان قم بهره‌مند شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بهره‌مندی ۲۱ هزار نفر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافرین در قم
شناسه : 5279 | انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، محمد مصباحی با تشریح فعالیت‌های جوانان هلال احمر در اجرای نوزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی عنوان کرد: از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۳ فروردین ماه ٩٨ بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ مسافر و زائر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان قم بهره‌مند شدند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم افزود: تعداد اعضای خدمات دهنده در این طرح شامل ۳۷۷ نفر روز اعضای خواهر و ۳۹۰ نفر روز اعضای برادر است.

وی با اشاره به کانون‌های مشارکت کننده تصریح کرد: در این طرح کانون جوانان ۳۳۰ نفر روز و کانون دانشجویان ۲۴۸ نفر روز و کانون دانش آموزی ۵۹ نفر روز و کانون طلاب ۵۴ نفر روز و کانون غنچه‌ها ۶۶ نفر روز حضور داشتند.

مصباحی بیان کرد: در نوزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی تعداد ۱۸ پایگاه ثابت و ۷ پایگاه سیار فعال بود.

وی گفت: در این طرح تعداد ۲۰ هزار و ۱۱۰ نفر در پست‌های ثابت و تعداد ۱ هزار و ۵۲۲ نفر در پایگاه‌های سیار از خدمات استفاده کردند که در مجموع ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر را شامل می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم افزود: با توجه به نوع خدمات ،۱۶۸۹۴ نفر از خدمات چادرهای نوروزی و ۱۸۶۳ نفر از کمپین بهرفت و ۱۰۷۴ نفر از ایستگاه‌های سلامت و ۸۹۶ نفر از فضای دوستار کودک و ۱۲۲۴ نفر از خیمه نماز بهره مند شدند.

وی با اشاره به تعداد اقلام توزیعی بیان کرد: این اقلام به تفکیک نوع محصولات توزیعی در دو بخش چاپی و مجازی ارائه شد که شامل ۱۴۴۹۱ نسخه اقلام ترویجی و اطلاع رسانی و ۱۰۵۸۶ نسخه انگیزشی و ۵۲۲۸ بسته آموزشی است

همزمان با روز طبیعت جوانان هلال احمر استان قم با حضور در بوستان‌ها و محل تجمعات مردمی و همچنین پایگاه‌های نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی و پرنشاط کرد.

محمد مصباحی با اشاره اینکه جوانان هلال احمر در روز طبیعت با رویکرد حفاظت از محیط زیست و اجرای برنامه‌های فرهنگی و نشاط آور ورزشی میزبان مردم بودند، اظهار کرد: همیاران جوان طبیعت، با برپایی چادر در بوستان‌ها و ارائه خدمات متنوع از جمله توزیع بروشورهای، دوستی با طبیعت حاوی نکات زیست محیطی و سفر، همچنین آموزش امداد و کمک‌های اولیه و با اهدای جعبه‌های امدادی در آگاه سازی مردم نسبت حمایت از سرسبزی و طراوت طبیعت پر تلاش ظاهر شدند.

وی با اشاره به خدمت رسانی تیم‌های سحاب و سیار و جمعی از غنچه‌های هلال احمر در اماکن پرتردد و توزیع کیسه‌های تفکیک زباله تصریح کرد: این طرح فرهنگی با هدف حساس سازی مردم نسبت به تفکیک زباله‌ها و بازیافت آن، همچنین پاسداشت روز طبیعت اجرایی شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی با تشریح فعالیت‌های فرهنگی و معنوی هلال احمر گفت: ایجاد فضای مناسب در بوستان بنیادی و تجهیز آن به جهت ادای فرایض دینی و همچنین اقامه باشکوه نماز ظهر و عصر با حضور پر شور مردم از دیگر فعالیت‌های جوانان در روز طبیعت بود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: نقاشی چهره ویژه کودکان و اجرای برنامه‌های تفریحی و شاد در قالب مسابقه‌های فرهنگی اجرای مسابقات ورزشی دارت، از دیگر فعالیت‌های جوانان پر تلاش هلال احمر استان قم به شمار می‌رود.

وی گفت: برپایی ایستگاه سلامت و انجام رایگان سنجش فشار خون و معرفی فعالیت‌های سازمان جوانان هلال احمر به صورت چهره به چهره و ارائه نکات بهرفتی با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی از دیگر برنامه‌هایی بود که در روز طبیعت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.