مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم معارفه شد

با پایان دوره پنج ساله مدیریت سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با حضور معاون وزیر ارشاد و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر معارفه شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم معارفه شد
شناسه : 52694 | انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷   پرینت

شهر بیست/ سرویس فرهنگ و هنر _سید حمیدرضا منتظری: آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ظهر امروز با حضور سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجدالدین معلمی معاون حوزه هنری، احمد حاجی‌زاده معاون استاندار قم، محمد علی روزبهانی رئیس حوزه هنری قم، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم، روئسای انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مدیران مسئولان رسانه‌ها و دیگر مسئولان استانی در تالار شهید آوینی برگزار شد.

محمد علی مجاهدی، علی بیطرفان، هادی گل‌محمدی، علی فرحناک، ابراهیم سلیمانی، حسین نوروزیان و حسن عنایتی از جمله هنرمندان پیشکسوت و شاخص حاضر در مراسم بودند.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به پشت تریبون رفت و با اشاره به معرفی امیرعلی عموزاده به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: خرسندم که این سنگر را به برادری ارجمند، مدیری لایق و انقلابی، همکاری پرتلاش و رفیقی شفیق می‌سپارم.

حسینی کاشانی در ادامه افزود: در طول مدت خدمتم در قم همواره از الطاف و رهنمودهای مراجع تقلید و علما بویژه آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین و آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه بهره‌مند بودم و دغدغه ایشان را دغدغه خود در عرصه خدمت دانستم و راهنمایی‌های ایشان را نصب العین قرار دادم و تمام تلاش خود را در این مسیر مصروف داشتم و امیدوارم اگر قصوری داشتم، کریمانه بر این حقیر ببخشند.

وی افزود: همچنین از جهادگران عرصه فرهنگ و هنر و رسانه استان قم به جهت همراهی و بزرگواری بی‌دریغ آنان تشکر می‌کنم و از اینکه نتوانستم به نحوی شایسته اکرام‌شان کنم، عذرخواهم.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: در این سال‌ها ارتقای شاخص‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه فرهنگ و هنر در اولویت قرار داشت و شاخص‌ها در بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است. انتخاب اداره‌کل ارشاد قم در جشنواره شهید رجایی دوبار به عنوان رتبه اول و یک بار به عنوان رتبه دوم در طول چهار سال گذشته دلیلی بر این مدعاست.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: اقدامات متعددی در عرصه‌های فرهنگی و هنری پیگیری شده که برخی از آنان برای اولین بار انجام پذیرفت.

او در پایان سخنانش، غزل خداحافظی را خواند و از اهالی فرهنگ و هنر بویژه کارکنان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم حلالیت طلبید.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

در ادامه احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در جایگاه حاضر شد و در سخنانی با اشاره به تهاجم همه‌جانبه دشمن در قالب جنگ نرم، گفت: اصحاب فرهنگ و هنر فرماندهان جنگ نرم هستند.

وی در ادامه به تدارک برگزاری کنگره ملی شهدای قم در آبان‌ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: جامعه هنری در تبیین سیره شهدا و معرفی سرداران شهید به جامعه و جوانان نقش مهمی دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در ادامه به تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اشاره کرد و افزود: فقط پنج اداره‌کل در دولت قبل پای کار کنگره ملی شهدای قم بودند که یکی از آنان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بود. آقای حسینی کاشانی از همه ظرفیت خود برای کمک به کنگره استفاده کرد در حالی که بعضی ادارات حتی در را به روی ما باز نکردند.

وی خاطرنشان کرد: پرچم آقای حسینی کاشانی در حوزه فعالیت‌های ایثار و شهادت بالاست و با افتخار این مسئولیت را تحویل آقای عموزاده می‌‌دهد.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم 

سخنران بعدی این مراسم استاد محمد علی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور بود و به نمایندگی از اصحاب فرهنگ و هنر در این جایگاه حاضر شد. او در سخنانی به نفوذ دشمن در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: مسئولان از هنرمندان متعهد و صاحب ذوق برای مقابله با شرک و کفر حمایت کنند.

وی بر ضرورت تداوم مسیر مدیرکل سابق ارشاد قم برای راه‌اندازی دبیرخانه شعر آیینی تأکید کرد و گفت: امروز جز دبیرخانه دائمی شعر آیینی هیچ منبع و فردی قدرت و توانایی پیراستن و جلوگیری از انحرافات در شعر کهن و اصیل شیعی را ندارد.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

در ادامه این مراسم، سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایگاه دعوت شد و در سخنانی با اشاره به تودیع حسینی کاشانی مدیرکل سابق ارشاد قم، گفت: این آمد و شدها طبیعی است، بعضی از رفتن‌ها دلیل بر نقصان نیست و برای استفاده در جای دیگر و ایجاد یک هوای تازه در جایگاه قبلی است.

وی به ایجاد ثبات در اداره‌کل ارشاد قم بعد از یک دوره ملتهب اشاره کرد و گفت: آقای حسینی کاشانی خدمات خوب و ارزشمندی داشت؛ هم اداره ارشاد قم را به یک نقطه ثبات رساند و هم در باب ارتباط با دفاتر مراجع و بدنه روحانیت موفق بود.

معاون امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آقای حسینی کاشانی در معاونت امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهد داشت و ان‌شاءالله تجارب خود را در اختیار مدیران جوان و در مسیر رشد قرار می‌دهد.

هاشمی در ادامه به معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پرداخت و گفت: آقای عموزاده هم شخصیت کاملاً فرهنگی دارند و هم برآمده از تجارب خوب مدیریتی در عرصه‌های فرهنگی و هنری هستند.

وی افزود: در اوایل دوران حضورم در وزارت فرهنگ از آقای عموزاده برای حضور در وزارتخانه دعوت کردم اما به‌دلیل توفیق هم‌جواری با حضرت معصومه(ع) نپذیرفت.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

معاون امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره دوازده خواسته وزیر فرهنگ در حکم انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: عهد و میثاق ما با آقای عموزاده همین ۱۲ بند است و مجدانه پیگیر هستیم که همه موارد را به سرانجام برسانند.

هاشمی در ادامه به شخصیت بین‌المللی قم اشاره کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم موظف است علاوه بر کارهای مرسوم اداری با حوزه انقلابی برای ارتزاق مجموعه ارشاد از حوزه‌های علمیه به عنوان عقبه نظری نظام، تعامل و اتصال جدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ناگفته پیداست که مسئله دولت آیت‌الله رئیسی، حفظ ارزش‌های دینی، رویکردهای انقلابی و ارزش‌های بومی است، در این راستا هیچ لکنت زبانی هم نداریم و واضح هم بیان کردیم.

معاون امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اصلاح امور گذشته نیازمند زمان و تلاش است و به هیچ عنوان ناقض عهد ما نیست.

هاشمی با اشاره به برخی حاشیه‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: سال گذشته ما فقط متولی برگزاری جشنواره بودیم و هیچ نقشی در تولید فیلم‌ها نداشتیم.  

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

وی همچنین به استقبال خوب مردمی از سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت: امسال ۲۱۱ میلیارد تومان مجموع فروش نمایشگاه کتاب بود. امسال علاوه بر حضور خوب ناشران داخلی و خارجی، در باب عدالت فرهنگی، پالایش کتاب‌ها و حتی سالم‌سازی فضای نمایشگاه و عفاف و حجاب اقدامات ویژه‌ای انجام شد.

معاون وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب مسئله یک کشور است و تعارف هم نداریم، گفت: یکی از مباحث اولویت‌دار ما همین مسئله در کشور است و وزارت ارشاد وظیفه دارد این راستا گام بردارد.

هاشمی افزود: با این وجود، گاهی یک فریم عکس و ۱۵ ثانیه یک صحبت ناشایست، جریان رسانه‌ای را متوجه خود می‌کند در حالی که رسانه انقلابی و متعهد باید بتواند اولاً یک قرائت کامل و جامع از موضوع داشته باشد و بعد عکس‌العمل نشان دهد.

وی تصریح کرد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همت انقلابی و غیرت دینی درحال اصلاح امور هستند و از برادران ارزشی در قم توقع داریم اولاً صحت و سقم برخی مسائل حاشیه‌ای را بررسی کنند و ثانیاً به نسبت سایر اقدامات وزارتخانه سنجیده شود.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

همچنین امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سخنان کوتاهی از اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار قم قدردانی کرد و گفت: رابطه آقای حسینی کاشانی و بنده، رابطه رئیس و مرئوسی نبود و همواره در این سال‌ها پشتوانه مهمی برای بنده بود.

در پایان این مراسم ضمن اعطای حکم مدیرکلی به امیرعلی عموزاده مدیرکل جدید ارشاد قم، لوح تقدیر به همراه هدایایی از سوی استاندار قم، رئیسکل دادگستری قم، شهردار قم، مدیرکل اطلاعات قم، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، معاونت فرهنگی سپاه قم، فرماندهی انتظامی قم، خانه مطبوعات قم، سازمان بسیج رسانه، انجمن صنفی کانون‌های تبلیغاتی، انجمن عکاسان، تعاونی ناشران و کتابفروشان قم و کارکنان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل سابق اداره‌کل اهدا شد.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

خاطرنشان می‌شود سید موسی حسینی کاشانی از ۲۳ بهمن‌ماه سال ۹۵ عهده‌دار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بود.

از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی امیر علی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مدیرکل کتابخانه‌های استان سمنان و مدیرکل سازمان ملی جوانان استان سمنان اشاره کرد.

تصاویر آیین تودیع حسینی کاشانی و معارفه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

او از هفت سال گذشته در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم حضور داشت و طی دو سال گذشته معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بود.

عموزاده در حالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شد که اوایل سال جاری به سمت معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل ارشاد قم منصوب شده بود. 

*گزارش تصویری آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم را در «اینجا» ببینید.

عکاس: محمد رفیعی موحد

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.