طرح جامع فرهنگی در شهرداری قم تدوین می‌شود/ قم نیازمند تفویض اختیارات ویژه است

شهردار قم از تدوین طرح جامع فرهنگی در شهرداری قم خبر داد و گفت: در قالب این طرح نقش تمام دستگاه‌ها در اعتلای فرهنگی و نقش‌آفرینی ملی و بین‌المللی قم مشخص شده و مبنای عمل مجموعه مدیریت شهری در حوزه سترگ فرهنگ خواهد بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح جامع فرهنگی در شهرداری قم تدوین می‌شود/ قم نیازمند تفویض اختیارات ویژه است
شناسه : 52549 | انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد اظهار کرد: قم در شرایطی به استان تبدیل شد که امکانات لازم مانند شهرهای اقماری برخوردار، منابع طبیعی ثروت آفرین و همچنین صنایع برای درآمدزایی، تأمین هزینه از درون و ایجاد خودکفایی را نداشت، به بیان دیگر قم پس از استان شدن، استانی کوچک با شهری بسیار مهم اما بدون منابع کافی تأمین‌ کننده اقتصادی بود.

وی گفت: تردیدی نیست که قم بیش از آن که به قوانین خاص خودش نیاز داشته باشد، به تفویض اختیارات و نگاه ویژه در سطح کشور نیاز دارد، به عبارت دیگر اگر در بسیاری از مسائل، اختیارات به محدوده استان تفویض شود، می‌توان منابعی خلق کرد که در مسیر آبادانی قم مؤثر جلوه کند اما این در حالی است که در موارد مختلف از جمله در مسائل مرتبط با ستاد بازآفرینی شهری، بارها موضوعاتی به قم تفویض شده است اما دوباره این اختیارات از قم گرفته شده است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه اگر شهرها نتوانند در درون خودشان تصمیم‌گیری کنند، مشکلات انباشته به سادگی برطرف نخواهد شد، بیان کرد: قطعا توجه ویژه به شهر قم نیاز و ضرورت امروز کشور و جهان تشیع است.

سقائیان نژاد افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب خدمت به قم را خدمت به آبروی نظام می دانند، می توان نتیجه گرفت که نباید مسائل این شهر را در قد و اندازه شهری با یک ‌میلیون و اندی جمعیت دید، بلکه باید نگاهی متناسب با حفظ آبرو و جایگاه نظام به قم داشت.

شهردار قم، وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و برگزاری آیین‌های میلیونی در آنها را یکی از جلوه‌ های خاص قم دانست و گفت: باید اذعان کرد که مجموعه مدیریت شهری و استانی در مدیریت این آیین‌های استثنایی و بین المللی تنها مانده‌اند و بسیاری از حمایت‌های لازم برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به زائران صورت نمی‌پذیرد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت توجه به نقش آفرینی فرهنگی شهر قم در سراسر کشور افزود: در این راستا شهرداری قم به دنبال تدوین طرح جامع فرهنگی است که در قالب این طرح نقش تمام دستگاه‌ها در اعتلای فرهنگی و نقش آفرینی ملی و بین‌المللی قم به نوعی تبیین شود. تدوین این طرح در روزهای آینده به اتمام رسیده و مبنای عمل شهرداری قم در حوزه سترگ فرهنگ خواهد بود.

وی گفت: در مسیر تدوین این طرح جامع بدون شک از نظرات نخبگان حوزوی، علمای معزز و شخصیت‌های علمی شهر قم استفاده شده و تلاش می‌کنیم تدوین این طرح آغاز هم‌افزایی بیشتر در حیطه اقدامات فرهنگی و اجتماعی در شهر قم باشد.

شهردار قم ادامه داد: ادامه مسیر توسعه عمرانی و فرهنگی با وجود موانع مدیریتی، به هم‌افزایی و وحدت نیروها در کنار برنامه ریزی صحیح نیاز دارد.

سقائیان‌نژاد خواستار نقش آفرینی مسئولان استان و شهر قم در شناساندن جایگاه ویژه قم و بیان نیازهای انباشته این شهر شد و اظهار کرد: همه افرادی که نسبت به آینده قم حساس هستند و این دیار برایشان اهمیت و قداست دارد، باید در مسیر تسهیل تأمین نیازهای شهر بکوشند و در این عرصه، با وحدت و بدون بخشی نگری، حقوق مردم را مطالبه کنند.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
دیدار شهردار قم با مدیرکل بازرسی استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.