ثبت تخلفات رانندگی در قم با کمک هوش مصنوعی

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم از تغییر عملکرد دوربین‌های نظارتی در سال جاری خبر داد و گفت: برخی دوربین‌های نظارتی سطح شهر با کمک هوش مصنوعی و نرم‌افزار می‌توانند برای تخلفات ترافیکی اعمال قانون کرده و جریمه صادر کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ثبت تخلفات رانندگی در قم با کمک هوش مصنوعی
شناسه : 52541 | انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، وحید برزو با تأکید بر اهمیت نظارت بر نظم‌بخشی به ترافیک در سطح شهر، اظهار کرد: اعمال قانون توسط دوربین‌ها در سطح شهر در ایجاد نظم ترافیکی و تغییر رفتارهای ترافیکی شهروندان بسیار مؤثر است.

وی از تغییر عملکرد دوربین‌های نظارتی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: برخی دوربین‌های نظارتی سطح شهر در سال ۱۴۰۱ با کمک هوش مصنوعی و نرم‌افزار می‌توانند تخلفات رانندگی را ثبت و اعمال قانون کرده و جریمه صادر کنند.

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم، نحوه عملکرد دوربین‌های نظارتی را با کمک هوش مصنوعی تشریح کرد و گفت: با کمک این هوش مصنوعی می‌توانیم علاوه بر ثبت تخلفات رانندگی، برای شناسایی رویدادها نیز از آن استفاده کرده و به داده و اطلاعات دقیقی نسبت به جریان ترافیکی سطح شهر دست پیدا کنیم.

وی با یادآوری تأثیر دوربین‌های ثبت تخلف در سطح شهر تصریح کرد: در هر خیابان یا معبری که از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف استفاده می‌کنیم آمار تصادفات منجر به جرح و یا خدای‌نکرده فوت به‌شدت کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد تنها با نظارت دقیق و اعمال قانون به‌موقع می‌توانیم شاهد تغییر رفتار ترافیکی شهروندان در کمترین زمان باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.