صدور ۲۳۵ پروانه ساختمانی در منطقه ۳ قم/ ۹۰ درصد منطقه بافت فرسوده است

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به صدور ۲۳۵ پروانه ساختمانی در سال گذشته در این منطقه، گفت: حجم قابل‌توجهی از تخلفات ساختمانی شامل افزایش سطح اشغال، حذف پارکینگ و احداث بناهای غیرمجاز، شناسایی و پرونده‌سازی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صدور ۲۳۵ پروانه ساختمانی در منطقه ۳ قم/ ۹۰ درصد منطقه بافت فرسوده است
شناسه : 52539 | انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی با اشاره به اقدامات در حوزه شهرسازی منطقه سه شهر قم، اظهار داشت: این منطقه شهری از نظر تراکم و ساخت‌وساز منطقه ضعیفی بوده و در سال‌های گذشته قابلیت بسط و توسعه نداشته است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به صدور ۲۳۵ پروانه ساختمانی در سال گذشته در این منطقه گفت: بر اساس طرح تفصیلی جدید تراکم در شهر کاهش پیدا کرده و این موضوع در منطقه سه زیاد مطلوب شهروندان قرار نگرفته است، به‌عنوان نمونه در خیابان امام موسی صدر تراکم نهایتاً ۲ طبقه است.

وی با بیان اینکه در خیابان امام خمینی(ره) به‌عنوان مهم‌ترین خیابان این منطقه نیز امکان ساخت‌وساز زیاد وجود ندارد، تصریح کرد: در مجموع در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۵ پروانه ساختمانی به مساحت ۱۰۱ هزار مترمربع صادر شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: دو نقطه در منطقه سه در ضلع شمالی کمربندی و خیابان بادیان قابلیت توسعه داشته که اقداماتی در این زمینه در دست انجام است. 

وی با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد منطقه سه بافت فرسوده است، یادآور شد: حجم قابل‌توجهی از تخلفات ساختمانی شامل افزایش سطح اشغال، حذف پارکینگ، احداث بناهای غیرمجاز و… نیز در این زمینه شناسایی و پرونده‌سازی شده است.

نوشته های مشابه
بازدید شهردار قم از ستاد نوروزی منطقه یک شهرداری
بازدید نوروزی اعضای شورای شهر از سازمان‌های شهرداری قم
پیشرفت ۳۰ درصدی تملک خیابان شهید حاج رضایی
احیای شب‌های قدر در قم کجا برویم؟
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.