رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم خبر داد

حضور ۲ هزار زائر در تورهای قم‌گردی

شهر بیست/ رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم از بازدید 2 هزار نفر در قالب تورهای قم گردی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حضور ۲ هزار زائر در تورهای قم‌گردی
شناسه : 5225 | انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حمیدرضا نادری اظهار کرد: سه مدل تور گردشگری رایگان و چهار مدل تور گردشگری هزینه‌ای شکل گرفته است که تورهای رایگان شامل تور شهرگردی، مکان‌های تاریخی و پروژه‌های شهری شهرداری است.

وی عنوان کرد: تورهای هزینه‌ای در قالب تور تالاب‌ها، دریاچه نمک، موزه‌ها، کارگاه‌های صنایع دستی، روستاگردی، طبیعت‌گردی و گردشگری نجوم پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار نفر مسافر در قالب این تورها جا به جا شدند گفت: مشارکت شهرداری، اتوبوسرانی، انجمن راهنمایان گردشگری، ادارات میراث فرهنگی، اوقاف و ارشاد در اجرای تورهای قم گردی امسال وجود داشت.

۶۰۰ تماس با سامانه ۱۳۷ ویژه تور قم گردی

نادری تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۶۰۰ تماس با سامانه ۱۳۷ حاصل شده که ۳۲۰ تماس مربوط به تورهای رایگان بوده و باقیمانده آن مربوط به تورهای هزینه‌ای بوده است.

وی اپلیکیشن یا سایت قم‌یاب را از دیگر روش‌های ثبت نام در تورهای قم‌گردی عنوان کرد و افزود: متقاضیان به صورت اینترنتی می‌توانند برای شرکت در این تورها ثبت‌نام کنند و تراکنش مالی نیز از این طریق قابل پرداخت است.

رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۱۷ نفر در ستادهای شهرداری و آموزش و پرورش حضور داشتند که به صورت حضوری اقدام به ثبت‌نام متقاضیان برای تورهای قم گردی می‌کردند.

وی عنوان کرد: دنیای کتاب، تیمچه فرش، تپه قلی درویش، مسجد جامع قم، بیت امام خمینی و بیت النور از جمله مکان‌های مورد بازدید و مقصد تورهای قم گردی بود.

نادری با اشاره به بقاع امامزادگان بر اساس مکان استقرار گفت: زیارت بقاع امامزاده‌ها در سه بخش هسته مرکزی شهر، منطقه نیروگاه و منطقه جمکران پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف در اطلاع رسانی کمک کرده است گفت: روحانی کاروان در بحث تورهای زیارت نیز همراه کاروان حضور پیدا می‌کند و در مورد شجره‌نامه‌های امامزادگان، کرامات امامزاده‌ها، تعداد امامزاده‌های مدفون، وقف، مباحث مذهبی و اعیاد رجبیه مطالبی را مطرح می‌کند.

رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم با اشاره به بازدید از کارگاه‌های پخت سوهان، صنایع دستی و رنگرزی عنوان کرد: از دیگر تورهای هزینه‌ای تورهای دریاچه نمک، تالاب ها و کاروانسراها بود. تور  VIPبعد از ظهرها در قالب طبیعت گردی، روستاگردی، گردشگری و نجوم برگزار می‌‌شود.

وی با بیان اینکه در نظر داریم هفته پایانی فروردین ماه جلسه‌ای با حضور مسؤولان کلانشهرهای ایران در این خصوص برگزار کنیم گفت: مسئولان در این جلسه در حوزه گردشگری و خدماتی در نوروز با یکدیگر به تبادل تجربه می‌پردازند و پیگیری می‌کنیم که شبکه گردشگری بین کلانشهرها ایجاد شود.

نادری خاطرنشان کرد: با مسئولان شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و تبریز صحبت شده و قول مساعد دادند که بتوانیم برای نوروز سال آینده در این چهار شهر اطلاع‌رسانی مکان‌های گردشگری شهر قم صورت گیرد.

نوشته های مشابه
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.