رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم خبر داد

حضور ۲ هزار زائر در تورهای قم‌گردی

شهر بیست/ رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم از بازدید 2 هزار نفر در قالب تورهای قم گردی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حضور ۲ هزار زائر در تورهای قم‌گردی
شناسه : 5225 | انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حمیدرضا نادری اظهار کرد: سه مدل تور گردشگری رایگان و چهار مدل تور گردشگری هزینه‌ای شکل گرفته است که تورهای رایگان شامل تور شهرگردی، مکان‌های تاریخی و پروژه‌های شهری شهرداری است.

وی عنوان کرد: تورهای هزینه‌ای در قالب تور تالاب‌ها، دریاچه نمک، موزه‌ها، کارگاه‌های صنایع دستی، روستاگردی، طبیعت‌گردی و گردشگری نجوم پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار نفر مسافر در قالب این تورها جا به جا شدند گفت: مشارکت شهرداری، اتوبوسرانی، انجمن راهنمایان گردشگری، ادارات میراث فرهنگی، اوقاف و ارشاد در اجرای تورهای قم گردی امسال وجود داشت.

۶۰۰ تماس با سامانه ۱۳۷ ویژه تور قم گردی

نادری تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۶۰۰ تماس با سامانه ۱۳۷ حاصل شده که ۳۲۰ تماس مربوط به تورهای رایگان بوده و باقیمانده آن مربوط به تورهای هزینه‌ای بوده است.

وی اپلیکیشن یا سایت قم‌یاب را از دیگر روش‌های ثبت نام در تورهای قم‌گردی عنوان کرد و افزود: متقاضیان به صورت اینترنتی می‌توانند برای شرکت در این تورها ثبت‌نام کنند و تراکنش مالی نیز از این طریق قابل پرداخت است.

رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۱۷ نفر در ستادهای شهرداری و آموزش و پرورش حضور داشتند که به صورت حضوری اقدام به ثبت‌نام متقاضیان برای تورهای قم گردی می‌کردند.

وی عنوان کرد: دنیای کتاب، تیمچه فرش، تپه قلی درویش، مسجد جامع قم، بیت امام خمینی و بیت النور از جمله مکان‌های مورد بازدید و مقصد تورهای قم گردی بود.

نادری با اشاره به بقاع امامزادگان بر اساس مکان استقرار گفت: زیارت بقاع امامزاده‌ها در سه بخش هسته مرکزی شهر، منطقه نیروگاه و منطقه جمکران پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف در اطلاع رسانی کمک کرده است گفت: روحانی کاروان در بحث تورهای زیارت نیز همراه کاروان حضور پیدا می‌کند و در مورد شجره‌نامه‌های امامزادگان، کرامات امامزاده‌ها، تعداد امامزاده‌های مدفون، وقف، مباحث مذهبی و اعیاد رجبیه مطالبی را مطرح می‌کند.

رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم با اشاره به بازدید از کارگاه‌های پخت سوهان، صنایع دستی و رنگرزی عنوان کرد: از دیگر تورهای هزینه‌ای تورهای دریاچه نمک، تالاب ها و کاروانسراها بود. تور  VIPبعد از ظهرها در قالب طبیعت گردی، روستاگردی، گردشگری و نجوم برگزار می‌‌شود.

وی با بیان اینکه در نظر داریم هفته پایانی فروردین ماه جلسه‌ای با حضور مسؤولان کلانشهرهای ایران در این خصوص برگزار کنیم گفت: مسئولان در این جلسه در حوزه گردشگری و خدماتی در نوروز با یکدیگر به تبادل تجربه می‌پردازند و پیگیری می‌کنیم که شبکه گردشگری بین کلانشهرها ایجاد شود.

نادری خاطرنشان کرد: با مسئولان شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و تبریز صحبت شده و قول مساعد دادند که بتوانیم برای نوروز سال آینده در این چهار شهر اطلاع‌رسانی مکان‌های گردشگری شهر قم صورت گیرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.