ساخت‌وساز مخفیانه یک مؤسسه در اراضی هزار هکتاری

مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان اینکه بر اساس دستور صریح رئیس جمهور و استاندار قم، اراضی هزار هکتاری طبق قانون واگذاری زمین باید بازپس‌گیری شود، گفت: متأسفانه یکی از مؤسسه‌ها به‌رغم دریافت این ابلاغیه و اظهارنامه، به شکل مخفیانه و در ساعت‌های نیمه شب مبادرت به ساخت‌وساز غیرقانونی در اراضی دولتی کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساخت‌وساز مخفیانه یک مؤسسه در اراضی هزار هکتاری
شناسه : 51801 | انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی قم، محمد صادقی اظهار داشت: در سالیان گذشته زمین‌ها و اراضی به موسسه‌ها، طبق قانون واگذار شده، اما تاکنون هیچ‌گونه عملیات احیا و ساخت‌وساز در آنها صورت نگرفته‌است.

وی افزود: بر اساس دستور صریح رئیس جمهور و استاندار قم، این اراضی طبق قانون واگذاری زمین باید بازپس‌گیری شود.

صادقی ادامه داد: با توجه به کمبود زمین برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهر قم، تمامی اراضی که بازپس‌گیری می‌شود به کاربری مسکونی تغییر وضعیت خواهد داد و در اراضی، برای مردم و متقاضیان خانه‌سازی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم بیان داشت: برای تمامی اراضی واگذاری مهلت سپری‌شده، اظهارنامه حقوقی فسخ قرارداد ابلاغ شده که متاسفانه یکی از موسسه‌ها به‌رغم دریافت این ابلاغیه و اظهارنامه، مبادرت به ساخت‌وساز غیرقانونی در اراضی دولتی کرده‌است.

صادقی با اشاره به این که ساخت‌وساز در چهار هکتار از اراضی ۲۳ هکتاری در محدوده اراضی یک‌هزار هکتاری انجام شده‌است گفت: ارزش چهار هکتار زمین، بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان این‌که این اقدام به شکل مخفیانه و درساعت‌های نیمه شب درحال انجام بوده است خاطرنشان کرد: یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره‌کل با گشت میدانی از اراضی دولتی متوجه این امر شدند و در نیمه شب اقدام به توقیف ماشین‌آلات و توقف ساخت‌وساز کردند.

وی ‏یادآور شد: با توجه به ثبت‌نام ۱۳۰ هزار متقاضی مسکن در شهر قم، باز پس‌گیری اراضی مهلت سپری‌شده در اراضی موسوم به هزار هکتاری می‌تواند بخشی از نیاز شهر قم در بحث مسکن را پاسخ دهد.

صادقی در پایان بیان کرد: در راستای انجام تکلیف و وظیفه قانونی و تعهد خود در قبال امید و اعتماد مردم، در بازپس گیری اراضی مهلت سپری شده با تعامل و همکاری دستگاه قضا و همکاران حقوقی و حفاظت از اراضی اداره‌کل، مطابق قانون اقدام خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.