پاسخ رئیس شورای شهر قم به ابقای مجدد «سقائیان‌نژاد» و غیبت یک عضو شورا

رئیس شورای شهر قم در خصوص انتخاب مجدد سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم، گفت: بازنشستگان نیز می‌توانند با شرایطی به فعالیت خود ادامه دهند که البته این مراحل سنگین بوده و منوط به این است که دانشگاه محل خدمت شهردار نیز با این امر موافقت کند؛ با این وجود، پیگیری‌های لازم در حال انجام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پاسخ رئیس شورای شهر قم به ابقای مجدد «سقائیان‌نژاد» و غیبت یک عضو شورا
شناسه : 51636 | انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، حسین اسلامی رئیس شورای شهر قم بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌ها رکن چهارم جمهوریت هستند و ما در این دوره از فعالیت شورا نگاه ویژه‌ای به مطالبه‌گری اصحاب رسانه داریم و در این راستا در تمامی گروه‌های اهالی رسانه استان قم عضو هستیم و مسائل مطرح شده در این گروه‌ها جهت بررسی به صحن شورا انتقال داده می‌شود و این امر برای شورا بسیار کمک کننده است.

رئیس شورای شهر قم، ابراز داشت: نگاه شورای ششم تحولی است و این راستا این حق شورای ششم است که چه کسی شهردار باشد و فردی که می‌بایست انتخاب شود لازم است با شورای شهر نیز هماهنگ باشد و در این زمینه از هیچ مجموعه‌ای تحت فشار نیستیم.

وی با اشاره به روند انتخاب سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم ابراز داشت: ما در ابتدای آغاز شورای ششم از ایشان خواستیم یک سال دیگر در این مسئولیت باشد تا وقتی که زمان بازنشستگی‌شان فرا رسد و در طول این یکسال بتوان با انجام بررسی‌های جامع، شهردار در تراز شهر قم انتخاب شود.

اسلامی افزود: اگر سقائیان‌نژاد درخواست اعضای شورای شهر قم را نمی‌پذیرفت، در این صورت شورا مجبور بود فردی را به عنوان سرپرست تعیین کند و بعد از سه ماه نیز شهردار جدید می‌بایست معرفی می‌شد که در این فرصت کوتاه نمی‌شد بررسی‌های لازم در خصوص افراد مختلف برای تصدی این مسئولیت را انجام داد و کار انتخاب سخت می‌شد.

وی در عین حال در خصوص انتخاب مجدد سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم عنوان کرد: بازنشستگان نیز می‌توانند با شرایطی به فعالیت خود ادامه دهند که البته این مراحل سنگین بوده و منوط به این است که دانشگاه محل خدمت شهردار نیز با این امر موافقت کند که پیگیری‌های لازم در این زمینه نیز در حال انجام است.

رئیس شورای شهر قم، با اشاره به پروژه نیمه تمام مونوریل قم نیز بیان داشت: برای مونوریل هیچ مصوبه‌ای در شورای شهر قم وجود نداشته است و در دوره‌ای رئیس دولتی تصمیم به این امر گرفت که این پروژه در قم اجرایی شود که البته کارشناسی شده نیز نبوده است.

وی بیان داشت: بعد از سفر رئیس جمهوری به قم جلسات مختلفی برای تعیین تکلیف مونوریل قم تشکیل شده و ابعاد مختلف این پروژه با حضور مسئولان استانی، شهری و پیمانکار مورد بررسی قرار گرفته و این جلسات همچنان ادامه دارد و از آنجا که خروج خاصی نداشته نتایج جلسات قابل ارائه نیست.

اسلامی در خصوص غیبت یکی از اعضای شورای شهر قم در جلسات این شورا بیان داشت: بر اساس قانون اگر عضوی ۶ جلسه غیبت غیر موجه متوالی و ۱۲ جلسه غیبت متناوب غیر موجه داشته باشد دیگر نمی‌تواند با شورا همکاری کند و در خصوص موجه بودن یا نبودن غیبت‌ها نیز اعضای شورا می‌بایست تصمیم بگیرند.

وی عنوان داشت: آقای مالکی‌نژاد چند ماهی نیاز به استراحت جدی دارند چرا که بر اساس اظهار نظر پزشکان مشکلات قلبی برایشان ایجاد شده است.

رئیس شورای شهر قم، ادامه داد: وی در دوره گذشته به صورت شبانه‌روزی برای تملک زمین‌های پروژه عماریاسر و شهیدان برقعی تلاش کرد و امروز مشکلات جسمی برای ایشان ایجاد شده که مدارک پزشکی وی در حال بررسی است تا نظر نهایی اعلام شود.

وی بیان داشت: عضو علی‌البدل اول به عنوان عضو جانشین فردی که دو ماه به هر دلیلی نتوانست در جلسه شورا حاضر شود به جلسات شورا دعوت خواهد شد و حق رأی نیز خواهد داشت تا در طی مدت ۶ ماه، موضوع تکلیف شود و با ادامه این روند آقای اخوان به عنوان جانشین آقای مالکی‌نژاد با حق رأی در جلسات شورا حاضر خواهند شد و در صورت موجه بودن غیبت‌ها عضو اصلی به کار خود باز خواهد گشت.

رئیس شورای شهر قم، در ادامه با اشاره به موضوع تبدیل شدن برخی از منازل و مجتمع‌های مسکونی به مطلب پزشکان اظهار داشت: اینکه در قانون آمده پزشک در منزل مسکونی و محیط تجاری نیز می‌تواند طبابت کند دریافت ناصواب از قانون شده است و شورای شهر به سمت اصلاح نوع برداشت از قانون رفته است.

اسلامی با بیان اینکه برخی از پزشکان محل پارکینگ را به مطب تبدیل می‌کنند که این کار نیز خطاست، افزود: قانون تنها برای کسی که خودش پزشک است اجازه داده از منزل شخصی خود برای مطب استفاده کند اما اعتراضی که امروز وجود دارد این است که مجتمع‌های مسکونی تبدیل به ساختمان پزشکان شده‌اند و مشکلاتی برای بیماران و همسایگان فراهم آورده است.

وی همچنین به مشکل حاشیه نشینی در شهر قم اشاره کرد و افزود: افرادی که در زیر دکل‌های برق فشار قوی سکونت دارند با بیماری‌های مختلف و سختی‌های فراوان مواجه هستند و دولت نیز در این زمینه اراضی ۳۲ هکتاری را برای جابه‌جایی این منازل در نظر گرفته است و در سفر سال گذشته رئیس جمهور به قم نیز تصمیم این کار به قم واگذار شده است.

رئیس شورای شهر قم، توزیع عادلانه خدمات شهری در تمامی مناطق شهری را رویکرد شورا برشمرد و ابراز داشت: برخی از مناطق همانند منطقه ۶ از نظر فضای سبز کمبودهای بسیاری دارند که در این زمینه گروهی مسئول پیگیری شده‌اند و اعتباراتی برای توسعه فضای سبز و بوستان‌ها در مناطق کم برخوردار در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.