مدیرکل جدید ورزش و جوانان قم معرفی شد

با حکم وزیر ورزش و جوانان، مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان قم معرفی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیرکل جدید ورزش و جوانان قم معرفی شد
شناسه : 51460 | انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، عصر روز سه‌شنبه در مراسمی که با حضور معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان، جامعه ورزش و جوانان، کارکنان اداره کل، رؤسای هیئت‌های ورزشی، پیشکسوتان و مدیران استان در سالن فرهنگ سرای جوان برگزار شد از تلاش‌ها و زحمات ۴۰ ماه مدیریت رسول منعم مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان قم، با قرائت سپاس نامه‌ای از سوی سجادی وزیر ورزش و جوانان تجلیل شد و ابراهیم سانی خانی با حکم وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

رسول منعم بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ معاون ورزش و از اسفند ماه سال ۱۳۹۷ مدیر کل ورزش و جوانان استان قم بود و از جمله مسئولیت‌های آقای سانی‌خانی می‌توان به معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه استان قم، فرماندهی ناحیه بسیج امام رضا(ع) سپاه و معاونت پشتیبانی سپاه قم اشاره کرد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر استان قم دارای دو شهرستان است که فرمانداری در آنجا مستقر است؛ به همین دلیل باید ادارات مختلف در آن مناطق استقرار یابد که اداره کل ورزش و جوانان از جمله آنها است.

احمد حاجی زاده عنوان داشت: برنامه‌های حوزه ورزشی می‌بایست به صورت کارشناسی دنبال شود و در این راستا باید از توانمندی و ظرفیت پیشکسوتان بهره برد.

وی با بیان اینکه استان قم دارای جوانان با استعداد زیادی است ابراز داشت: دستگاه‌های مختلف استان نیز در این زمینه باید در کنار اداره کل ورزش و جوانان برای نقش آفرینی جوانان اقداماتی انجام دهند و برای حل مشکلات جوانان باید قدمی بردارند.

مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان قم در این مراسم بیان داشت: ورزشکاران قمی دارای ظرفیت و همت والایی هستند که با حکایت‌های مربیان مؤمن و انقلابی توانستند در عرصه‌های مختلف ورزشی در سطح ملی و جهانی افتخار آفرینی کنند.

ابراهیم سانی خانی افزود: دانشگاه‌های استان قم که در تراز بالایی هستند تعداد قابل توجهی فارغ التحصیل در رشته ورزشی تربیت کرده‌اند که می‌بایست با استفاده از این ظرفیت‌های علمی سکوهای افتخار را فتح کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: قم ام القرای جهان اسلام است و از این رو باید ورزشکاران و مربیان و فضاهای ورزشی در شأن این شهر مقدس باشد و امیدواریم حضور ورزشکاران قمی در عرصه‌های ورزشی تأثیرات بهتری نسبت به گذشته داشته باشد.

۱۵ میلیارد ریال اعتبار به ۱۸ سمن قم پرداخت شد

همچنین بر اساس اعلام ایرنا، رسول منعم مدیرکل سابق ورزش و جوانان قم نیز با شرح عملکرد ۳۹ ماهه خود در این سمت، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۷ مکان ورزشی در قم به بهره‌برداری رسید که پروژه پیامبر اعظم (ص) از طرح‌های بی نظیر سطح کشور، از جمله آن به شمار می‌رود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از محل منابع اعتباری ملی ۲۷ صدم ارزش افزوده، و سفر پر خیر و برکت ریاست جمهوری به استان، منابع اعتباری مناسبی برای احداث، تکمیل، بازسازی و مناسب‌سازی اماکن ورزشی در سال‌های ۴۰۰ و ۴۰۱ پیش بینی شد که جهت احداث طرح اجرایی خواهد شد.

وی، گرفتن سند ۱۳ زمین ورزشی از شهرداری قم، از محل تامین و پرداخت اقساط خزانه اسلامی که ارزش آن بالغ بر سه هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود را مورد توجه قرار داد و گفت: واگذاری مالکیت یک زمین در روستای علی آباد انقلاب به مساحت یک هکتار و یک زمین دیگر در منطقه دروازه ری قم، به متراژ ۴۰۰ متر به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از اقدام‌های حقوقی انجام شده است.

منعم با اشاره به حفظ مجموعه ورزشی هفت تیر استان به متراژ هشت هکتار گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان، ۴۳ مکان ورزشی در اختیار هیات‌های ورزشی قرار داده شد.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان قم همچنین گفت: طی مدت یاد شده در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ۹۶۹ اعزام به مسابقه‌های کشوری و انتخابی تیم ملی، ۹۵ مورد میزبانی اردوهای تیم ملی و حضور ۱۵۷ تیم در لیگ‌های باشگاه‌های کشوری انجام، و ۲ هزار و ۲۲ مدال انفرادی کشور و ۲۵۵ عنوان آسیایی، جهانی و بین‌المللی و پاره‌المپیک نیز توسط قهرمانان و ورزشکاران استان احراز شد.

وی خاطرنشان کرد: کسب یک سهمیه المپیک در رشته کُشتی فرنگی بعد از ۳۰ سال و ۲ سهمیه در رشته بسکتبال با ویلچر و ۲ سهمیه در والیبال نشسته، همچنین حضور فعال ورزشکاران رشته‌های تکواندو، جودو و تنیس روی میز در عرصه‌های ملی و فراملی و حضور فعال ورزش‌های تیمی از جمله فوتسال، بسکتبال، هندبال و بدمینتون در لیگ‌های معتبر کشوری از اقدام‌های ورزش و جوانان استان در سه سال گذشته است.

منعم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد این اداره‌کل در حوزه جوانان بیان داشت: از ۳۰ سازمان مردم نهاد در سال ۹۷ به ۶۰ سازمان مردم نهاد در سال ۴۰۰ رسیدیم، و مراکز مشاوره نیز به ۱۰ مرکز افزایش پیدا کرد.

وی بیان داشت: در موضوع حمایت از سمن‌های کارآفرین ۱۵ میلیارد ریال منابع اعتباری به ۱۸ سمن فعال استان تعلق گرفت و در بحث تسهیلات اشتغال به جوانان فعال نیز مبلغ ۹ میلیارد ریال را پرداخت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تعداد ۷۰ طرح ملی استانی نیز در سمن‌های فعال در حوزه‌های اشتغال، خانواده، کارآفرینی و اوقات فراغت مورد حمایت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با پیگیری به موقع مبلع ۱۲ هزار و ۱۲۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج به ۹۰ درصد متقاضیان، به تعداد ۱۳ هزار و ۵۲۰ تَن پرداخت شد.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان قم در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: در راستای حمایت از باشگاه‌های ورزشی آسیب دیده از کرونا، تعدادی از این باشگاه‌ها از محل منابع استانی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال و همچنین منابع ملی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره دریافت کردند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.