انتقاد آیت‌الله سعیدی از اجبار برای اقامه نماز

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: همان‌طور که خدا در اقامه نماز اجبار نکرده و با تشویق و تهدید مردم را به نماز دعوت کرده، نباید جوری باشد که مانند برخی کشورهای مسلمان، کسبه به اجبار تعطیل کنند زیرا این کار نیت‌ها را خراب می کند و اقامه نماز این نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد آیت‌الله سعیدی از اجبار برای اقامه نماز
شناسه : 51221 | انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار حجت‌الاسلام عرب‌پور سرپرست جدید ستاد اقامه نماز استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: نماز و روزه از تکالیفی هستند که در همه ادیان وجود داشته و فقط کیفیت و کمیت آن متفاوت بوده است بنابراین خداوند همیشه برای تسهیل این تکلیف بزرگ، راه‌ها را باز کرده است.

وی با اشاره به آیه ۴۱ سوره مبارکه حج، اقامه نماز را یکی از وظایف مهم کارگزاران و حاکمان دانست و گفت: در سیره و سخن اهل‌بیت(ع) هم به این مسئله تأکید فراوانی شده است و اوج آن هم در ماجرای کربلا بود که در مرئی و منظر دشمن اقامه نماز کردند تا بگویند که حتی به بهای از دست دادن چند نفر هم اقامه نماز باید نمود داشته باشد و باید برای اقامه نماز تا پای جان استقامت کرد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها مقطعی و مناسبتی است، افزود: همان گونه که دشمنان برای کارهای زشت خود ریل‌گذاری می‌کنند ماهم باید برای کارهای خیر خود ریل گذاری کنیم تا امور خیر استمرار داشته باشد و افرادی که بعد هم می‌آیند این ریل‌ها را جمع نکنند و هر مسئولی که می آید مکمل و متمم مسئول قبل باشد.

وی با بیان اینکه برای رواج نماز باید نمازهای متنوع و متناسب با اصناف، اشخاص و موقعیت ها برگزار شود، گفت: در برخی موارد تعدد نماز جماعت خوب نیست ولی در برخی جاها خوب است که نمازهای متنوع و متعدد برگزار شود، زیرا برای کسبه‌ای که می‌خواهند نماز بخوانند نمی‌شود نماز را طول داد و بیان احکام داشت.

سعیدی با اشاره به لزوم همکاری ستاد اقامه نماز با قرارگاه ۱۹ دی، نتیجه اقدامات هر دو مجموعه را بازدارندگی از فحشاء و منکرات دانست و گفت: طرح ها و برنامه ها باید هم در بیان و تبلیغ و هم در عمل و اجرا اولویت بندی شود زیرا اجرای همه برنامه ها در یک زمان امکان ندارد و بیان همه طرح ها هم ممکن است باعث موضع گیری برخی افراد شود.

وی با بیان اینکه طرح‌ها باید قدم به قدم انجام شود، گفت: در قرآن بیان شده است که شیطان قدم به قدم جلو می آید بنابراین ما هم باید در مقابل شیطان قدم به قدم نسبت به اهداف خود حرکت کنیم و بدانیم که اگر نیت های ما خدایی باشد خداوند هم کمک می کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: برخی افراد اول پر از صدا و تبلیغات هستند ولی کم کم که وارد کار می شوند سر و صدایشان فروکش می‌کند و همان رویه سابق را ادامه می‌دهند ولی اگر قدم به قدم پیش برویم و کارها را آرام و بدون جنجال پیش ببریم کارها بهتر پیش می‌رود بنابراین این طور نباشد که بخواهیم ثابت کنیم من آمدم و وضعیت فرق کرده است.

وی با تأکید بر اینکه همه کارها در اختیار شما نیست بلکه شما باید مقدمات را فراهم کنید، خاطرنشان کرد: هماهنطور که خدا در اقامه نماز اجبار نکرده و با تشویق و تهدید مردم را به نماز دعوت کرده نباید جوری باشد که مانند برخی کشورهای مسلمان کسبه به اجبار تعطیل کنند زیرا این کار نیت ها را خراب می کند و اقامه نماز این نیست.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.