مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد

انجمن مفاخر هنری قم احیا می‌شود

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: از جمله برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده برای سال جاری، احیای انجمن مفاخر هنری و تدوین تاریخ شفاهی هنرمندان، نویسندگان و نام آوران ادبیات استان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انجمن مفاخر هنری قم احیا می‌شود
شناسه : 5111 | انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید موسی حسینی کاشانی روز شنبه در حاشیه دیدار نوروزی با چند تن از چهره های هنری و ادبی قم، اظهار کرد: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۹۸ بر اساس برنامه های مشخص شده از سوی معاونت های مختلف به لحاظ زمانی و موضوعی اولویت هایی را ترتیب داده است.

وی با بیان اینکه فعال کردن مجدد انجمن مفاخر هنری و ادبی استان یکی از مهمترین اقدام هاست، افزود: انجمن یاد شده چند هدف عمده و بسیار مهم را دنبال می کند که شناسایی و معرفی هنرمندان به ویژه پیشکسوتان از جمله آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اذعان به اینکه انجمن مفاخر هنری قم در سال های گذشته فعالیت های قابل توجهی نداشت، یادآور شد: این انجمن بر اساس آیین نامه از سه عضو حقیقی شامل سه تن از هنرمندان پیشکسوت و چهار عضو حقوقی اعم از استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه و یکی از اعضای مجمع نمایندگان تشکیل شده است.

حسینی کاشانی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با برگزاری منظم تر جلسه های این انجمن زمینه بهتر و مناسب تری را برای تجلیل و تکریم هنرمندان و حمایت از آثار آنها و همچنین برپایی نشست ها و همایش های گوناگون در این رابطه فراهم کنیم.

** بانک اطلاعات جامع هنرمندان قم در دست تهیه است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت تهیه و تدوین تاریخ شفاهی هنرمندان و فرهیختگان استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمارهایی از هنرمندان قمی در اختیار این اداره کل قرار دارد که باید تکمیل شود.

حسینی کاشانی اذعان کرد: یکی از بهترین راه هایی که می توان از طریق آن بانک اطلاعاتی کامل تری از هنرمندان داشته باشیم، پیگیری شرح حال و ابعاد مختلف زندگی این قشر است، چراکه وقتی به سراغ یک هنرمند می رویم و سوابق خود را بازگو می کند، اطلاعاتی از سایر هنرمندان نیز بدست می آید.

وی تصریح کرد: رخدادها و وقایع فرهنگی هنری که در طول سالیان متمادی انجام شده نیز از درون و بطن این تاریخ شفاهی قابل استخراج است.

حسینی کاشانی افزود: به همین علت بنا داریم تا در سال جدید با همکاری انجمن های فرهنگی هنری، تاریخ شفاهی کامل و دقیقی را تنظیم کرده و به نسل جوان و نوپای فرهنگ و هنر و رسانه ارائه کنیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.