ساماندهی چهل اختران و جمکران نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است

رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه ساماندهی محله‌های جمکران و چهل اختران نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی است، گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی محله چهل اختران تخصیص‌یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی چهل اختران و جمکران نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است
شناسه : 51026 | انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین اسلامی در سی‌وششمین جلسه شورای شهر قم، با گرامیداشت روز ارتش، گفت: امروز وقتی صحبت از ارتش و سپاه می‌شود، نام‌های بزرگی چون شهید صیاد شیرازی و شهید حاج قاسم سلیمانی در ذهن‌ها متبلور می‌شود، نیروهای نظامی که با نگاهی اعتقادی و با درک قلبی منشأ خدمات بودند.

وی در ادامه با اشاره به مطالبه مردمی در خصوص ساماندهی منطقه چهل اختران، اظهار داشت: ساماندهی چهل اختران نیازمند همکاری همه‌جانبه مدیریت استان و مدیریت شهری است و امید داریم توجه به این منطقه و اتمام پروژه آن با اهتمام از سوی سایر نهادهای متولی نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان جهت ساماندهی محله چهل اختران اضافه کرد: ساماندهی این محله نیازمند همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های مسئول است و با صرف این اعتبارات امکان ساماندهی کامل آن وجود ندارد.

وی توجه بیشتر به منطقه جمکران را مدنظر قرار داد و گفت: منطقه جمکران نیازمند توجه جدی است و املاک باید در مسیر توافقات قرار گیرند، در این مسیر باید اقدامات ویژه‌ای در دستور کار باشد که تدقیق شوارع از جمله این موارد است.

اسلامی با بیان اینکه کاربری‌هایی در طرح تفصیلی در برخی نقاط منطقه جمکران نیز تعریف‌شده است که در حال حاضر این کاربری‌ها مورد رغبت مالکین این اراضی نیست، افزود: با تغییر کاربری‌ها با همکاری کمیسیون ماده ۵، توافقات با سرعت بیشتری در این منطقه شکل‌گرفته و تغییر محسوسی در بازگشایی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت احترام به محیط‌زیست، گفت: تلاش شهرداری قم در مسیر پاکسازی پسماندها و زباله‌های شهری ستودنی است، اما وضعیت مسیرهای مواصلاتی قم در انباشت زباله‌ها و آلودگی محیط‌زیست نگران‌کننده است.

رئیس شورای شهر قم، جمع‌آوری ریل‌های متروکه را از اهداف مجموعه مدیریت شهری و استانداری قم دانست و ابراز کرد: برای ساماندهی محله جمکران بازگشایی شوارع، توافق املاک و اراضی، تدقیق شوارع و تکمیل رینگ ترافیکی و تعریف کاربری‌های تجاری و خدماتی  این منطقه جزء ضروریات است.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.