برگزاری تور گردشگری «نجوم» در قم

تورهای گردشگری نجوم به همت سازمان فرهنگی شهرداری قم و به میزبانی مجموعه فرهنگی تاریخی گنبد سبز در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری تور گردشگری «نجوم» در قم
شناسه : 51021 | انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سازمان فرهنگی شهرداری با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان قم، در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری تور های گردشگری نجوم با عنوان «نگاه به آسمان» برای گروه‌های مختلف سنی کرده است.

برگزاری کارگاه‌های وسعت کیهان، نشانه‌های آفرینش، نجوم در قرآن، رصد ماه و ستارگان، قبله و جهت‌یابی و آشنایی با کهکشان از برنامه‌های تور گردشگری نجوم در مجموعه فرهنگی تاریخی گنبد سبز است.

رصد ماه و ستارگان، برگزاری کارگاه‌های آموزش مفاهیم نجوم در آستان مقدس حضرت معصومه(س) و انجام رصد ماه شوال در شب‌پایانی ماه مبارک رمضان از ویژه‌برنامه‌های تور گردشگری نجوم است.

زمان برگزاری تورهای گردشگری نجوم در شب‌های ماه مبارک رمضان و ثبت‌نام برای شرکت در آن از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری است.

گفتنی است واژه گردشگری نجوم بیش از یک دهه است که وارد ادبیات گردشگری در سطح جهان شده است و کویر قم دارای ظرفیت خوبی برای رصد آسمان شب و توسعه گردشگری نجوم است.

گردشگری نجوم ظرفیتی در اماکن تاریخی و طبیعی است که با راه انداختن تورهای گردشگری نجوم دوستداران آسمان شب را به خود جذب کرده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.