مشارکت ۲۵ هزار قمی در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: ۲۵ هزار نفر از مردم قم در یازدهمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی مشارکت کردند که نسبت‌به سال گذشته رشد حدود سه برابری داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مشارکت ۲۵ هزار قمی در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
شناسه : 50951 | انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان قم با حضور مسئولان استانی و برگزیدگان این رویداد در محل سالن غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای عمل به رسالت فرهنگی و ترویجی خود در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی، طی سال‌های گذشته اقدام به برگزاری و شکل‌دهی بزرگترین رویداد کتابخوانی در کشور کرد که این رویداد عظیم و جریان کتابخوانی در قالب جشنواره‌ کتابخوانی رضوی متبلور شده است.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته به طور متوسط، بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور در این جشنواره کتابخوانی شرکت کردند که خود نشان از موفقیت این جشنواره در رسیدن به اهداف خود و جلب مشارکت آحاد مختلف مخاطبین، در رده های مختلف سنی، اعم از کودکان و نوجوانان وجوانان و بزرگسالان داشته است.

تصاویر مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان قم

عمرانی افزود: این جشنواره در قالب‌های مختلف و متنوع اعم از سؤالات چهارگزینه‌ای، نقاشی، پویش کتابخوان و داستانک بخش شعرگویی و قصه گویی برگزار شده است؛ ضمن اینکه در سال گذشته و به جهت تقارن با دو نیمه شعبان، بخش ویژه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف نیز به این جشنواره افزوده شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به نقش کتابداران در ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی، موفقیت خود را پس از توفیقات الهی و عنایات خاصه‌ حضرت علی بن موسی الرضا، مرهون زحمات کتابدارانی است که با حرکتی جهادی و ارزشمند، تمام تلاش خود را مصروف ترویج فرهنگ اصیل رضوی و مهدوی کردند.

وی اضافه کرد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان قم، طی سال گذشته علاوه بر ترویج این فرهنگ در کتابخانه‌های محل مأموریت تلاش کردند تا فضای مجازی را نیز معطر به عطر رضوی و مهدوی کنند؛ ضمن اینکه با همراهی و حمایت و مساعدت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران، اقدام به ایجاد پایگاه هایی فرهنگی با هدف ترویج و جلب مشارکت زائرین در این جشنواره کردند که با استقبال مردم و زائرین عزیز روبه‌رو شد.

عمرانی تصریح کرد: طی سال گذشته حدود ۲۵ هزار نفر از مردم شریف استان، در این جشنواره شرکت کردند که رشد حدود ۳ برابری مشارکت اعضا و مردم عزیز استان نسبت به سال گذشته، موفقیتی چشمگیری را در سطح کشور برای کتابخانه‌های عمومی استان رقم زده است.

وی بیان کرد: یازدهمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی در قالب‌های نقاشی، پویش کتاب خوان، چهار گزینه‌ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم، تولید آثار هنری، داستان کوتاه و قصه گویی برگزار شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه جشنواره رضوی بزرگترین رویداد کتابخوانی در کشور است خاطرنشان کرد: در استان قم استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شد و برای اولین بار ۱۸۰ نفر برگزیده شدند.

تصاویر مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان قم

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.