رمضانی آکنده از عطر قرآن در بقاع متبرکه کهک/ برپایی ۶ محفل قرآنی در بقاع و موقوفات

مسئول اوقاف کهک گفت: محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان برجسته استان در بقاع و موقوفات مختلف کهک برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رمضانی آکنده از عطر قرآن در بقاع متبرکه کهک/ برپایی ۶ محفل قرآنی در بقاع و موقوفات
شناسه : 50876 | انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، حجت‌الاسلام علی عزیزی با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع شاخص کهک، اظهار کرد: بعد از دو سال محدودیت به خاطر شیوع کرونا، امسال و با رعایت شیوه‌نامه‌های جدید بهداشتی، این طرح با موفقیت آغاز و تا نیمه ماه مبارک رمضان، با استقبال گسترده مردم هم روبرو شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین بخش‌های طرح ضیافت الهی، برپایی محافل قرآنی و کلاس‌های آشنایی با تفسیر، ترتیل و مفاهیم کلام وحی است.

مسئول اوقاف و امور خیریه کهک با بیان اینکه رمضان را بهار قرآن نامیده‌اند، گفت: بر این اساس توجه به آخرین کتاب آسمانی در این ماه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از مهمترین برنامه‌های طرح ضیافت الهی، برپایی محافل و مجالس انس با قرآن کریم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: محافل انس با کلام وحی با محوریت بقاع متبرکه و موقوفات شاخص شهرستان کهک و با حضور قاریان و حافظان ممتاز در پنج بقعه و یکی از موقوفات تدارک دیده شده است.

عزیزی با اشاره به این بقاع عنوان کرد: در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) محفل انس با قرآن همزمان با روز جمعه ۲۶ فروردین ماه و قبل از افطار برگزار شد، همچنین آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) نیز در روز شنبه ۲۷ فروردین میزبان مراسم مشابهی در همان ساعت خواهد بود.

مسئول اوقاف و امور خیریه کهک افزود: در حرم مطهر امامزاده عباس(ع) روستای ورجان، سه‌شنبه ۳۰ فروردین ماه و از ساعت ۲۱، محفل انس با قرآن آغاز می‌شود.

عزیزی با اشاره به برپایی مجلس دیگری با همین محوریت در آستان مقدس امامزاده نورعلی(ع) روستای کرمجگان در روز پنجشنبه یکم اردیبهشت ماه عنوان کرد: در حرم مطهر امامزادگان زینب(س) و هاشم(ع) نیز پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه شاهد برپایی محفل قرآنی خواهیم بود.

وی گفت: موقوفه سعدالحکما نیز به عنوان یکی از مهمترین موقوفات استان قم، در همان روز و بعد از افطار، میزبان محفلی قرآنی است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.