۱۱۰ هزار مسافر از مراکز تفریحی قم بازدید کردند

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تأکید بر ظرفیت مغفول زیرساخت‌های تفریحی در جذب گردشگر و افزایش ماندگاری مسافران، گفت: از ابتدای سال جاری افزون بر ۱۱۰ هزار گردشگر از مراکز تفریحی شاخص قم مانند باغ پرندگان بازدید کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۱۰ هزار مسافر از مراکز تفریحی قم بازدید کردند
شناسه : 50765 | انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به ورود ۱۴ میلیون مسافر به شهر قم در ایام نوروز امسال افزود: در نیمه نخست نوروز سال جاری ۹۵ درصد و در نیمه دوم سفرهای نوروزی نیز ۶۰ ظرفیت مراکز اقامتی استان تکمیل شد.

وی با تاکید بر اینکه عقب ماندگی معرفی ظرفیت های گردشگری و زیارتی از چالش های ماندگاری مسافران در قم است، افزود: بسیاری از نقاط درخشان قم در حوزه تاریخ، فرهنگ و هنر به شهروندان و مسافران ورودی به این استان معرفی نشده در حالی که هر کدام از آنها به تنهایی ظرفیت بالایی جهت جذب گردشگر دارند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم بر معرفی ظرفیت های گردشگری قم تاکید کرد و گفت: تپه قلی درویش، خانه موزه‌ها، بازار کهنه، تیمچه ها، خانه صدرا و غارهای وشنوه، مجموعه گنبدسبز، خانه های تاریخی و … از مواردی است که تاکنون در سطح ملی و محلی مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

مقیمی با بیان اینکه لازمه توسعه و رونق ظرفیت‌های گردشگری قم، بهسازی و ایجاد دسترسی راحت به آنهاست، بیان کرد: بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری قم علاوه بر اینکه فعال نیستند بلکه کاملا تعطیل هستند و هیچ کارکردی را در حوزه زیارت و گردشگری ایفا نمی کنند.

وی احداث زائرسرای ارزان برای اجاره تخت‌های اقامتی را از ملزومات توسعه و افزایش ماندگاری زائران دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی اراضی بسیار وسیعی در بلوار پیامبر اعظم دارند که باید با یک عزم ملی و استانی بخشی از آنها را برای خدمات رسانی عمومی مانند احداث زائرسراها سوق داد.

مقیمی با اشاره به نقش مهم رسانه در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری در دنیای معاصر، بیان کرد: رسانه‌های قم سهم کمی در دعوت به زیارت و گردشگری و معرفی بسترهای موجود و ترغیب علاقه‌مندان دارند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.