آغاز تولید ۱۰ فیلم مستند و داستانی در حوزه هنری قم

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، تولید پنج فیلم مستند و پنج فیلم داستانی توسط اعضای باشگاه فیلم و باشگاه مستند حوزه هنری قم آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز تولید ۱۰ فیلم مستند و داستانی در حوزه هنری قم
شناسه : 50715 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم،‌ نشست آغاز به کار تولید پنج فیلم مستند و پنج فیلم داستانی با حضور رئیس حوزه هنری استان قم و جمعی از اعضای باشگاه فیلم و باشگاه مستند حوزه هنری قم در سالن آسمان این حوزه برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد علی روزبهانی درباره فعالیت باشگاه‌های فیلم حوزه هنری قم گفت: خوشبختانه سال گذشته با حضور جناب آقای داوری، میرغیاثی و میرتاج‌الدینی در رأس کار واحد تصویر و باشگاه‌های فیلم‌سازی و مستند حوزه هنری قم اتفاقات خوبی افتاد و سرمایه خوبی برای ساخت آثار تصویری جذب شد.

وی در ادامه گفت: هنرجویان دو باشگاه فیلم داستانی و مستند حوزه هنری که مقدمات را آموخته‌اند به روند تولید متصل می‌شوند. در سال ۱۴۰۱ هم برنامه حوزه هنری قم تقویت ساخت فیلم‌های داستانی کوتاه و مستند است.

رئیس حوزه هنری قم افزود: در نظر داریم که حوزه هنری قم را به یک برند معتبر تولید فیلم در استان تبدیل کنیم که ان‌شاءالله با کمک شما عزیزان این اتفاق بیفتد. البته در این روند، از همکاری با دیگر باشگاه‌های حوزه هنری از جمله باشگاه داستان، که می‌توانند در رشد سطح کیفی فیلم‌های حوزه هنری تاثیرگذار باشد، نباید غافل شد.

آغاز تولید ۱۰ فیلم مستند و داستانی در حوزه هنری قم

*مسیر رو به رشد باشگاه‌های فیلم حوزه هنری

در ادامه سید مهدی میرغیاثی فیلمساز و مسئول باشگاه فیلم داستانی حوزه هنری قم در سخنانی کوتاه گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفته شد که فعالیت باشگاه فیلم داستانی حوزه هنری قم مجدد راه‌اندازی شود.

وی افزود: اساساً هنرجویان فیلم‌سازی هر چقدر هم آموزش ببینند، تا وقتی فیلمی نسازند، آب در هاون می‌کوبند؛ بنابراین هدف اصلی باشگاه در کنار آموزش، ساخت فیلم توسط عواملی است که تا به حال آموزش دیده‌اند اما فرصتی برای ساخت فیلم نداشتند.

آغاز تولید ۱۰ فیلم مستند و داستانی در حوزه هنری قم

همچنین روح الله داوری مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان قم گفت: ما تشکیلات باشگاه فیلم را داشتیم و دوره‌های آموزشی مختلفی هم برگزار شده‌بود اما بخاطر وقفه‌ای که کرونا در برگزاری بعضی دوره‌ها و فعالیت‌های فیلم‌سازی ایجاد کرد دچار یک وقفه شدیم و هنرجوها و هنرمندان باشگاه از یکدیگر جدا شدند.

وی افزود: خوشبختانه با راه‌اندازی مجدد باشگاه، هنرجویان دوباره آمدند و کار را جدی‌تر از گذشته دنبال کردند. سال گذشته ۲ فیلم داستانی در واحد تصویری حوزه هنری قم ساخته شد. از نظر من همین که فیلمی در این باشگاه ساخته شده، ‌حرکت مثبت و رو به جلویی است.

آغاز تولید ۱۰ فیلم مستند و داستانی در حوزه هنری قم

در پایان، حنظله تاج‌الدینی مسئول باشگاه مستند حوزه هنری قم و جمعی از هنرجویان و هنرمندان باشگاه‌های فیلم‎سازی حوزه به بیان نقطه نظرات و تشریح مراحل کار فیلم‌های در دست ساختشان پرداختند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.