اعتکاف رمضانیه در مسجد جمکران برگزار می‌شود

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری اعتکاف رمضانیه به مدت ۱۰ روز در دهه پایانی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی مسجد جمکران برای حضور در اعتکاف ثبت‌نام کنند. 
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعتکاف رمضانیه در مسجد جمکران برگزار می‌شود
شناسه : 50701 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی در گفت‌وگویی خبری، با اشاره به اینکه یکی از سنت های بسیار ویژه که در اسلام مورد تاکید است سنت اعتکاف است، اظهار کرد: مسلمانان و مؤمنین در مناسبت‌های مختلف با حضور در مساجد و روزه گرفتن معتکف می‌شوند و به عبادت و به بندگی خدای متعال می‌پردازند که تأثیر ویژه‌ای در تقویت بُعد معنوی و روحی انسان دارد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اعتکافی که در اسلام مورد تأکید قرار گرفته و سنت نبوی است اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان است، گفت: پیامبر اکرم(ص) در این دهه در مسجد مستقر و ۱۰ روز معتکف می‌شدند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مسجد مقدس جمکران از سال ۹۶ برگزاری اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان را به مدت ۱۰ روز کامل آغاز کرد و در سال‌های گذشته نیز معتکفینی از سایر کشورها داشتیم. 

حسین آبادی با اشاره به اینکه سال گذشته به علت محدودیت‌های کرونایی این اعتکاف در مسجد مقدس جمکران برگزار نشد، بیان کرد: امسال اعتکاف رمضانیه را بر اساس دستورالعمل های بهداشتی با ظرفیت محدود و با شرط تزریق دو دوز واکسن کرونا توسط معتکفین برگزار می‌کنیم. 

وی افزود: علاقه‌مندان برای حضور در اعتکاف رمضانیه مسجد مقدس جمکران می توانند از ۲۴ تا ۲۹ فروردین ماه با مراجعه به سایت رسمی این مکان مقدس به آدرس www.jamkaran.ir ضمن آگاهی از شرایط مورد نیاز، با تکمیل فرم اقدام به ثبت‌نام کنند. 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه قرعه کشی برای مشخص شدن اسامی نهایی در روز ۱۷رمضان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نتایج از طریق پیامک به منتخبین اعلام و در سایت مسجد مقدس جمکران نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب آگاهی بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۲۵۳۷۰۴ با پیش شماره ۰۲۵ از ساعت ۱۰ تا ۱۳ تماس حاصل کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.