زنان دارایی خود را به رخ مردان نکشند

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) مال و جان خود را در راه دین و رسالت نبی مکرم اسلام فدا کرد، گفت: زنانی که توان مالی، درآمد یا حقوق دارند نباید مال خود را به رخ شوهران خود بکشند و اگر پدری توان مالی دارد بهتر است که در تهیه منزل و ماشین به داماد خود کمک کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
زنان دارایی خود را به رخ مردان نکشند
شناسه : 50639 | انتشار : ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی طی سخنانی در روز دهم ماه رمضان، در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت در حرم بانوی کرامت گفت: رسول گرامی اسلام در عرض چند روز در سال دهم هجری دو یار و فادار خود ابوطالب و حضرت خدیجه سلام الله علیها را از دست دادند و از دست دادن این دو پشتیبان و دو مدافع برای رسول خدا بسیار سخت بود و متاسفانه در طول تاریخ در حق این دو بزرگوار ظلم شده است.

وی افزود: هیچ‌کدام از همسران نبی خدا با حضرت خدیجه سلام الله علیها قابل مقایسه نیست و این همسر مؤمنه و متدین تمام زندگی خود را وقف رسول خدا کرد و حدود ۲۵ سال با ایشان در تمام سختی‌ها همراه بود و کامل‌ترین زن از نظر عقل در زمان خودشان بود.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: متأسفانه وهابیت در مکه و مدینه، آثار تاریخی مسلمانان را نابود کرده اند که یکی از مهم ترین آثار مسلمانان که تخریب شده است، خانه حضرت خدیجه سلام الله علیها است چرا که این خانه منزلی بود که حوادث مختلفی را به خود دیده بود، خانه معراج بود، خانه‌ای که محل نزول بسیاری از آیات قرآن و  محل تولد حضرت زهرا سلام الله علیها بود.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: لازم است شناخت درستی نسبت به این بانوی بزرگوار داشته باشیم  و از ایثار، شجاعت، تقوا، دین، ایمان، کار آفرینی و مدیریت این بانوی بزرگ اسلام الگو برداری کنیم.

وی افزود: نبی مکرم اسلام تا ۵۰ سالگی با حضرت خدیجه سلام الله علیها زندگی کردند و تا زمانی‌ که حضرت خدیجه سلام الله علیها در قید حیات بودند، همسر دیگری اختیار نکردند و حتی بعد از رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها نیز تا حدود ۱۳ ماه ازدواج مجدد نداشتند و سپس با زنان دیگر ازدواج کردند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: همیشه پیشکسوتان و سبقت گیرندگان در دین اسلام دارای ارزش و جایگاه هستند که حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین بانویی بودند که به دین اسلام مشرف شدند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: حضرت خدیجه سلام الله علیها هم سبقت در اسلام و هم سبقت در انفاق را داشتند و با فعالیت های اقتصادی که داشتند با تمام توان در خدمت گسترش دین اسلام بودند.

وی افزود: زنانی که توان مالی دارند و درآمد یا حقوق دارند نباید به رخ شوهران خود بکشند و اگر پدران توان مالی دارند چه ایرادی دارد برای داماد خود منزل و ماشین تهیه کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: طبق آیات قرآن کریم مومن واقعی و حقیقی کسی است که به خدا و رسول خدا ایمان بیاورد، و شک هم نسبت به ایمان خود نداشته باشد و مال و اموال و جان خود را در راه ایمان و دین خود فدا نماید که حضرت خدیجه سلام الله علیها از مصادیق بارز این صفات است.

رفیعی تاکید کرد: لازم است از زندگی نبی خدا و حضرت خدیجه سلام الله علیها، درس محبت به شوهر، درس آرامش در زندگی، ایثار و انفاق در حق اقوام و فقرا، دستگیری از مستمندان، دین داری و ایمان حقیقی، تربیت اولاد درست، دفاع از حق و حقانیت را یاد بگیریم و در زندگی خود اجرا نماییم.

وی یادآور شد: کارخانه‌داران و تولیدکنندگان از حضرت خدیجه سلام الله علیها، کار آفرینی سالم و عدم ظلم به قشر کارگر را یاد بگیرند و حق و حقوق کارگران را به موقع و منصفانه پرداخت کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.