با زور و شمشیر نمی‌توان اعتقادات را تحمیل کرد/ آماده مناظره علمی با ادیان هستیم

حجت‌الاسلام رفیعی با تأکید بر اینکه نمی‌توان به واسطه زور و شمشیر اعتقادات خود را به دیگران تحمیل کرد، گفت: عده‌ای در فضای مجازی به تبلیغ ادیان دیگر می‌پردازند و کلیپ درست کرده و ذهن جوانان را مخدوش می‌کنند در حالی که این اقدامات اصلاً صحیح نیست، بلکه باید آنها پای مناظره بیایند و در فضای درست مناظره کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
با زور و شمشیر نمی‌توان اعتقادات را تحمیل کرد/ آماده مناظره علمی با ادیان هستیم
شناسه : 50460 | انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی طی سخنانی در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار کرد: مباحث روزهای گذشته مربوط به آیه ۴۶ سوره عنکبوت و در خصوص مناظره و جدال احسن با اهل کتاب بوده است.

وی گفت: نمی‌توان به واسطه زور و شمشیر اعتقادات خود را به دیگران تحمیل کرد چرا که عقیده از عقد می‌آید و یک مسئله باطنی و دورنی است.

رفیعی خاطر نشان کرد: ممکن است گروهی کشوری را به زور تصرف کند اما نمی‌توان با زور و قدرت نظامی عقیده فکری یک کشور را تصرف کرد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هر صاحب دینی برای خود دارای احترام است حتی اگر یهودی و مسیحی باشد، نمی‌توان در دنیا با صاحبان ادیان الهی دعوا و مشاجره کنیم به ویژه با صاحبان ادیان الهی که بر اساس قانون اساسی باید با آن‌ها با احترام برخورد کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: استفاده از الفاظ و محتوای زیبا و پرهیز از اهانت و جدال احسن طبق اصول باید در مناظرات با صاحبان ادیان الهی رعایت شود.

وی در ادامه گفت: باب مناظره و جدال احسن باید همیشه استمرار داشته باشد چرا که دوران سفسطه‌بافی و مخلوط کردن حق و باطل و فحاشی و اهانت کردن گذشته است و باید ادیان الهی طبق اصول به مناظره بپردازند.

رفیعی اظهار داشت: عده‌ای در فضای مجازی به تبلیغ ادیان دیگر می‌پردازند و کلیپ درست کرده و ذهن جوانان را مخدوش می‌کنند در حالی که این اقدامات اصلاً صحیح نیست، بلکه باید آنها پای مناظره بیایند و در فضای درست مناظره کنند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: دوران تکرار سخنان لغو و بیهوده وهابیت در امور عقیدتی و تخریب عقاید شیعیان گذشته است و باید تمامی مناظرات در فضای علمی انجام شود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: عده‌ای از پیروان ادیان دیگر حاضر به قبول سخن حق نیستند و همواره به دنبال جنگ و ظلم هستند و مسیر حیوانیت را در پی گرفته‌اند که این گروه خارج از مناظره محترمانه هستند.

رفیعی اظهار داشت: خداوند به نبی خدا می گوید به اهل کتاب بگو چند موضوع، باور و منظومه فکری ما مسلمانان است که اولین آن قرآنی است که بدون تحریف است، کتاب آسمانی انجیل را قبول داریم و خدای ما مسلمانان و شما مسیحیان هم یکی است و ما مسلمانان همانند شما تسلیم خداوند هستیم.

وی خاطر نشان کرد: طبق آیات قرآن کریم تمامی اهل کتاب یکی نیستند و و عده ای به دین اسلام ایمان می آورند اما کسانی که لجاجت را پیشه خود سازند و حاضر به قبول سخن حق نباشند مسیر کفر را طی خواهند کرد.

رفیعی در پایان تاکید کرد: ما همواره از مناظرات عالمانه در فضای صمیمی استقبال خواهیم کرد چرا که دین اسلام یک دین شفاف و روشنی است و طبق آیات قرآن کریم ما افتخار داریم که برای دعوت به دین اسلام اصلا نیازی به زور نداریم بلکه دعوت بر اساس علم، عقل، منطق و اصول حقیقی و بر اساس آموزه‌های الهی است.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
دیدار شهردار قم با مدیرکل بازرسی استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.