دولت از مهاجرت‌های غیرقانونی جلوگیری کند/ حادثه حرم رضوی منجر به تفرقه‌افکنی نشود

حجت‌الاسلام رفیعی با تأکید بر اینکه حادثه حرم رضوی نباید موجب درگیری و تفرقه مذهبی و ملیتی شود، گفت: دولت باید امور مهاجرین را در یک سازمان و نهاد مشخص ساماندهی کند تا از ورود افراد ناباب در مهاجرت‌های غیرقانونی جلوگیری شود و حدود اقامت و مسائل دیگر مهاجرین شفاف شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دولت از مهاجرت‌های غیرقانونی جلوگیری کند/ حادثه حرم رضوی منجر به تفرقه‌افکنی نشود
شناسه : 50239 | انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در روز چهارم ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر، در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت در حرم بانوی کرامت با اشاره به حادثه روز گذشته حرم مطهر رضوی اظهار داشت: حادثه دیروز در حرم رضوی کار دشمن است و دشمن هم تمام هدفش ایجاد اختلاف و درگیری است و باید مواظب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم و موجب درگیری و تفرقه نشویم.

وی افزود: در کشور ایران اختلاف ملیتی، قومیتی و مذهبی وجود دارد و این یک امر طبیعی است و اهل سنت در کنار شیعیان به خوبی زندگی می‌کنند.

رفیعی تأکید کرد: دنیا بازار اختلاف قومیت‌های ملی، مذهبی، زبانی و فرهنگی است و نباید به خاطر بعضی مسائل احساساتی شویم و بین آحاد مردم و مسلمان‌ها تفرقه ایجاد کنیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: به خاطر حوادثی که در اطراف کشور ایران روی می‌دهد ایران به کشوری مهاجر پذیر تبدیل شده است به همین خاطر از دولت محترم انتظار داریم امور مهاجرین را در یک سازمان و نهاد مشخص ساماندهی کند تا از ورود افراد ناباب در مهاجرت‌های غیرقانونی جلوگیری شود و حدود اقامت و مسائل دیگر مهاجرین شفاف شود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: با توجه به حوادثی که اخیرا در ایران به وجود آمده و باعث شده افراد بی‌گناهی همانند شهید اصلانی به شهادت برسند لازم است انگیزه‌های خطرناک جریانات تکفیری در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: علمای اهل سنت باید نسبت به حادثه روز گذشته حرم رضوی عکس العمل شدید نشان دهند و نسبت به اینگونه مسائل بی‌تفاوت نباشند و باید به صراحت در این قضیه ورود کنند و سکوت نکنند.

رفیعی تأکید کرد: جان و مال و آبروی انسان ها محترم است و دلیل نمی‌شود به خاطر یک اختلاف، خون انسان‌های بی‌گناه ریخته شود و کسی حق ندارد نسبت به جان و مال و آبروی دیگر انسان ها هتک حرمت کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خاطر نشان کرد: علمای اهل سنت این مباحث را برای جوانان خود توضیح دهند و مباحث علمی داشته باشند تا جوانان آگاه و از جریانات تکفیری دور شوند.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۴۴ سوره عنکبوت گفت: خداوند در این آیه مبارک می فرماید این آسمان ها و زمین و این همه آفرینشی که مشاهده می کنید بیهوده خلق نشده و تمام این ها به حق و با هدف خلق شده است.

رفیعی افزود: اطلاعات انسان از جهان آفرینش بسیار ناچیز و کم است و امکان شناخت تمام عالم خلقت برای انسان ممکن نیست چرا که هزاران نوع خلقت در زمین و آسمان ها وجود دارد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: خداوند خالق است و خلق این همه مخلوقات برای خداوندی که ذاتا خالق است زحمتی ندارد و هر چیزی که قابلیت خلق داشته باشد از سوی خداوند خلق می شود و خلق کردن برای او کار ساده ای است.

وی اظهار داشت: خداوند می‌فرماید فایده خلقت مخلوقات این است که انسان ها به ذات خداوند پی ببرند و خداوند را به درستی بشناسند.

رفیعی یادآور شد: خداوند این دنیا را برای فخر فروشی به شرکای خود خلق نکرده چرا که خداوند شریکی در این عالم ندارد و به دنبال فخر فروشی و… نبوده است بلکه خلقت این عالم هستی بر اساس خطبه ۶۵ نهج البلاغه برای تربیت بندگان و پرورش انسان های مومن خلق شده است.

وی در پایان با اشاره به آیه ۴۵ سوره عنکبوت گفت: بر اساس این آیه انس با قرآن و اقامه نماز رمز موفقیت نبی گرامی اسلام است که از سوی خداوند توصیه شده چرا که نماز سد محمی مقابل فحشا و منکر است و باعث می شود سیئات انسان پاک شود و پالایش درونی انسان را به دنبال دارد و انسان را به سمت اعمال حسنه سوق می دهد.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
دیدار شهردار قم با مدیرکل بازرسی استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.