برپایی تورهای متنوع «قم‌گردی» در نوروز

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم در گزارشی به بیان برنامه‌های اجراشده فرهنگی، هنری و ورزشی در ایام نوروز پرداخت و گفت: برگزاری جشن نشاط در بوستان‌ها، اجرای گروه‌های مختلف نمایشی و برپایی تورهای متنوع «قم‌گردی» از جمله برنامه‌های اجرا شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برپایی تورهای متنوع «قم‌گردی» در نوروز
شناسه : 50206 | انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سیداحمد طباطبایی‌نژاد در تشریح برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قم اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ایام نوروز سازمان، برپایی تورهای قم گردی برای گروه‌های خاص بود که این تورها برای سالمندان، معلولین بهزیستی، کودکان کار، اصحاب رسانه و عموم مردم و برای بازدید از گنبد سبز، گنبد نمکی، امامزادگان، منزل ملاصدرا، امامزاده موسی مبرقع(ع)، دریاچه نمک، سد کبار با یک هزار و ۴۰۰ نفر ساعت برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال مردم از سفرهای درون‌شهری؛ مجموعه گنبد سبز توسط سازمان برای بازدید آماده‌سازی شد و با استقرار افراد متخصص جهت معرفی این بناهای تاریخی در ایام نوروز، پذیرای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر ساعت میهمان گران‌قدر بود.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم از برگزاری جنگ شاد عید در عید در ایام نوروز خبر داد و گفت: این برنامه شامل اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از قبیل پخش کلیپ، سخنرانی قم شناسی، سرود، تئاتر، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز در میدان آستانه قم بود که بالغ‌بر هشت هزار و ۴۰۰ نفر ساعت زائر و مجاور حرم مطهر از آن بهره‌مند شدند.

*برگزاری جشن نشاط در بوستان‌ها

طباطبایی‌نژاد همچنین از برگزاری جنگ نشاط در بوستان‌های سطح شهر در ایام نوروز خبر داد و ابراز کرد: بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت از برنامه‌های مختلفی همچون اجرای سرود، تئاتر، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز در ۱۱ بوستان سطح شهر قم استفاده کردند.

وی یادآور شد: در ایام نوروز اقامه فریضه نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا به تعداد ۲۴ مرتبه در مدت‌زمان ۱۲ روز در بوستان‌های ۱۱ گانه سطح شهر انجام شد که در این نمازها بالغ‌بر ۱۱ هزار نفر ساعت زائر و مسافر نوروزی حضور داشتند.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به اجرای سرود سلام فرمانده در روز ۱۲ فروردین گفت: همزمان با روز جمهوری اسلامی ایران سازمان فرهنگی با همکاری گروه سرود سلام فرمانده و سپاه علی ابن ابیطالب(ع) اقدام به هماهنگی و زمینه‌سازی اجرای این سرود در بوستان علوی و میدان آستانه کرد که در این برنامه نیز بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت نوجوان به همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند.

*اجرای نمایش مردان بلندقامت

طباطبایی نژاد از اجرای نمایش مردان بلندقامت با ۱۰ هزار نفر ساعت تماشاگر، اجرای نمایش خیابانی طناز مذهبی با دو هزار و ۲۲۰ نفر ساعت مخاطب، اجرای تئاتر خیابانی سیاه‌بازی با هشت هزار نفر ساعت و اجرای نمایش خیمه‌شب‌بازی با ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر ساعت در بوستان‌ها، باغ پرندگان و مبادی ورودی شهر خبر داد و اضافه کرد: تمام این نمایش‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان استان قم با موضوعاتی همچون انتقال آموزه‌های مثبت فرهنگ شهروندی، هویت شهر قم، آداب‌ورسوم و جاذبه‌های مذهبی و تفریحی شهر قم به اجرا رسیده است.

وی اظهار داشت: اجرای گروه سرود خیابانی با مضامین مرتبط با امام زمان(عج)، حضرت معصومه(س) و شهر قم توسط گروه‌های سرود برتر نوجوان استان قم با شش هزار و ۶۰۰ نفر ساعت مخاطب، بازدید خانوادگی ۳۲۰ نفر ساعت از زائرین و مجاورین کریمه اهل‌بیت از فضای معنوی ایجادشده در خانه موزه شهیدان زین‌الدین و مشارکت در تولید برنامه تلویزیونی «عید اومد» شبکه استانی قم از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در ایام نوروز بوده است.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم از اجرای برنامه‌های ورزشی و تفریحی در بوستان‌های قم خبر داد و گفت: برگزاری ویژه‌برنامه نوروز با نشاط با بخش‌هایی همچون ضربات پنالتی، پرتاب توپ ۷ کیلویی، آیتم‌های حرکتی و استقامتی، پرتاب حلقه، هلولوپ و طناب زنی با حضور ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت مخاطب و اجرای برنامه بازی ورزش شامل بازی‌های آموزشی و کارگروهی در قالب‌های پدر و پسری،رقابت‌های سالم با توپ، حلقه و پاراشوت و در بوستان‌های بانوان برای مادر دختری با ۱۱ هزار ساعت مخاطب از دیگر برنامه‌هایی بود که با استقبال شهروندان و مسافران نوروزی شهر قم در بوستان‌ها برگزار شد.

طباطبایی‌نژاد از اختصاص دو سالن ورزشی سرپوشیده برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: آماده‌سازی فضای سالن‌های ورزشی جهت اسکان زائرین و مسافرین نوروزی از دیگر اقدامات این سازمان بود که بالغ‌بر ۱۴ هزار نفر ساعت زائر نوروزی در این سالن‌ها به‌صورت موقت اسکان یافتند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.