استقبال قمی‌ها از «موقعیت مهدی» در اکران نوروزی

۲۱ هزار و ۲۲۶ نفر به تماشای فیلم‌های اکران نوروزی در سینماهای قم نشستند و در مجموع فروش ۵۵۰ میلیونی برای گیشه نوروزی در قم به ثبت رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استقبال قمی‌ها از «موقعیت مهدی» در اکران نوروزی
شناسه : 49930 | انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴   پرینت

شهر بیست/ سرویس فرهنگ و هنر _ وجیهه غلامحسین‌زاده: گیشه سینماهای قم در نوروز امسال نسبت‌به دو سال گذشته با رشد قابل توجه و استقبال سینمادوستان مواجه شد. در حالی که بیشتر سینماهای قم طی دو سال گذشته در سایه شیوع کرونا تعطیل بودند و اکران نوروزی معنا و مفهوم خود را از دست داده بود اما امسال با فروکش کردن این ویروس مرموز و واکسیناسیون همگانی، علاقه‌مندان به هنر هفتم با شور و علاقه بیشتری راهی سینماها شدند و به تماشای فیلم‌های اکران نوروزی نشستند.

تصاویر اکران نوروزی در سینماهای ونوس و تربیت قم

«موقعیت مهدی»، «روز صفر»، «مرد بازنده»، «سگ بند» و «شادروان» پنج فیلمی بودند که در نوروز امسال روی پرده سینماهای قم رفتند و با وجود اینکه «گل به خودی» و «قدغن» به‌دلیل عدم درخواست‌ سینماداران بیرون ماندند اما تنوع و تعدد فیلم‌های اکران‌شده در نوروز امسال قابل توجه بود، چرا که در کمتر زمانی ۵ فیلم روز سینمای ایران روی پرده سینماهای قم می‌رود.

در میان فیلم‌های اکران نوروزی، «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر نخستین فیلمی بود که از ۱۸ اسفند روی پرده چهار سینمای تربیت، ونوس، شهر آفتاب و آیه رفت و با در اختیار داشتن ۶ سالن و نمایش ۲۲۳ سانس، بیشترین آمار تماشاگران را در قم با ۱۰ هزار و ۴۸۹ نفر به نام خود کرد و ۲۳۵ میلیون فروش داشت.  

تصاویر اکران نوروزی در سینماهای ونوس و تربیت قم

کمدی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی از ۲۵ اسفند مهمان سینماهای ونوس و تربیت شد و با ۳ سالن و اکران در ۱۰۴ سانس، ۸ هزار و ۹۳ نفر را به سینماها کشاند و فروش ۲۴۴ میلیونی را ثبت کرد.

«روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قهرمان‌محور سینمای ایران در ژانر اکشن هیجان‌انگیز به شمار می‌رود، با در اختیار داشتن ۲ سالن و ۴۶ سانس اکران در سینماهای ونوس و آیه، ۱۸۵۵ تماشاگر داشت و به فروش ۵۴ میلیونی رسید.      

«مرد بازنده» به کارگردانی مهدویان و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی دو فیلم دیگری بودند که از ۷ فروردین به ترتیب روی پرده سینما تربیت و سینما آیه رفتند و هرکدام با در اختیار داشتن یک سالن، به ترتیب ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروش کردند.

تصاویر اکران نوروزی در سینماهای ونوس و تربیت قم

به گواه آمار سامانه سمفا، در نوروز امسال ۲۱ هزار و ۲۲۶ نفر به تماشای فیلم‌های اکران نوروزی در سینماهای قم نشستند و در مجموع فروش ۵۵۰ میلیونی برای گیشه نوروزی در قم به ثبت رسید.

شاید جالب باشد که بدانید کل فروش سینماهای قم در سال ۱۴۰۰ با ۴۱ هزار تماشاگر معادل ۷۰۵ میلیون تومان بود و امسال به لطف افزایش قیمت بلیت، آمار فروش سینماها هم تکان خورده است؛ با این حال آمار تماشاگران و فروش سینماهای استان تا رسیدن به نقطه پیش از کرونا فاصله دارد.

با وجود شرایط مساعد برای فعالیت سینماها و کمبود سرانه صندلی سینما در قم اما همچنان سینما کانون پرورش فکری در پردیسان و سینمای آوینه وابسته به اداره‌کل تبلیغات اسلامی تعطیل هستند و مشخص نیست برنامه‌ای برای بازگشایی داشته باشند.

در حال حاضر قیمت بلیت سینما ونوس ۳۵ هزار تومان، بهای بلیت سینماهای تربیت و شهر آفتاب ۲۵ هزار تومان و بهای بلیت سینمای آیه ۲۰ هزار تومان است که در روزهای سه‌شنبه نیم‌بها محاسبه می‌شود.

تصاویر اکران نوروزی در سینماهای ونوس و تربیت قم

جزئیات آمار فیلم‌های اکران نوروزی ۱۴۰۱ در سینماهای قم بر مبنای تعداد سانس، تماشاگر و رقم فروش بر مبنای آمار اعلام شده سامانه «سمفا» به شرح زیر است:

 *رتبه نخست: فیلم «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی با ۱۰۵ سانس اکران، ۸۱۰۰ تماشاگر و فروش ۲۴۴ میلیون تومان.

*رتبه دوم: فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر با ۲۲۴ سانس اکران، ۱۰ هزار و ۴۹۵ تماشاگر و فروش ۲۳۵ میلیون تومان.

*رتبه سوم: فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان با ۴۶ سانس اکران، ۱۸۵۵ تماشاگر و فروش ۵۴ میلیون تومان.

*رتبه چهارم: فیلم «مرد بازنده» به کارگردانی محمد حسین مهدویان با ۸ سانس اکران، ۳۸۴ تماشاگر و فروش ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان.

*رتبه پنجم: فیلم «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی با ۱۶ سانس اکران، ۳۹۸ تماشاگر و فروش ۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.