برگزاری آیین غبارروبی مساجد در قم +تصاویر

آیین غبارروبی مساجد با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مسجد امیرالمومنین(ع) پردیسان قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری آیین غبارروبی مساجد در قم +تصاویر
شناسه : 49861 | انتشار : ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، آیین غبارروبی مساجد با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مسجد امیرالمومنین(ع) پردیسان قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی در حاشیه این مراسم، حضور نوجوانان و جوانان در مساجد و غبارروبی و تکریم این مکان مقدس را مایه بهجت و شعف دانست و گفت: آیین غبارروبی مساجد از سنت‌های زیبا در جامعه ماست که بیش از ۷۰ هزار مسجد کشور نسبت به غبارروبی اهتمام دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر «ایرانی بودن» و «اسلامی بودن» به عنوان دو مؤلفه مهم و جدانشدنی از نظام و مدل حکمرانی کشور، گفت: به تعبیر شهید مطهری این دو مثل شیر و شکر به هم آمیخته است و مسجد می‌تواند محلی برای گره خوردن این دو عنصر مهم باشد.

وی اظهار کرد: نهادهایی همچون بسیج و سپاه توجه ویژه‌ای به محله محوری دارند و از سوی دیگر توجه به مسجد و جایگاه آن رونق گرفته است. باید برای مبارزه با آسیب‌های امنیتی و اجتماعی هزینه شود؛ مسجد این ظرفیت را دارد تا از این هزینه‌ها بکاهد.

امام جماعت مسجد امیرالمؤمنین(ع) پردیسان قم نیز در این مراسم با اشاره به رویکرد جدید سازمان‌ها و نهادها نسبت به استفاده از ظرفیت مساجد اظهار داشت: برای موفقیت طرح‌ها و برنامه‌هایی که نهادهای مختلف برای مساجد ارائه می‌دهند لازم است از نیروهای میدانی و پای کار مساجد بهره برده شود، در غیر این صورت برنامه‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

لازم به ذکر است که در آیین غبارروبی و تکریم مساجد، حجت‌الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه پردیسان، احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و تعدادی از مدیران نهادهای فرهنگی و انقلابی حضور داشتند.

عکاس: مهدی بخشی سورکی

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.