وضعیت اطراف حرم در شأن حضرت معصومه(س) نیست/ قم نیازمند زیرساخت‌های بین‌المللی است

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ۷ سال گذشته دوران شکوفایی برای قم بوده است، گفت: متأسفانه وضعیت پیرامون حرم مطهر در شأن کریمه اهل‌بیت(س) نبوده و زیرساخت‌های بین‌المللی قم با همه کارهایی که صورت گرفته، هنوز متناسب با قم نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وضعیت اطراف حرم در شأن حضرت معصومه(س) نیست/ قم نیازمند زیرساخت‌های بین‌المللی است
شناسه : 49805 | انتشار : ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با سید مرتضی سقائیان‌نژاد و جمعی از مدیران شهرداری قم، با یادآوری مسئولیت‌های بر عهده مالک اشتر از طرف امام علی(ع)، افزود: یکی از این مسئولیت‌ها آبادانی شهر و هدایت مردم به سمت صلاح و دین بوده است و امام علی(ع) عقب‌ماندگی را در فقر مردم دانسته و باید بدانیم کار شهرداری در جهت آبادی شهر بسیار مقدس است.

مدیر حوزه‌های علمیه، خدمت به مردم شهر قم به‌عنوان قلب تپنده در ایران و منطقه را خدمت به اسلام و انقلاب دانست و تأکید کرد: تمام این نکات باعث افزایش ثواب و ارزش کار شهرداری می‌شود که باید به آن توجه کنیم و تأکید می‌کنم ۷ سال گذشته دوران شکوفایی برای قم بوده است.

وی ضمن یادآوری نکاتی ادامه داد: در مقطع اخیر یک نگاه کلان راهبردی و علمی در حوزه شهری وجود داشته و سند جامع راهبردی، تدوین چشم‌انداز و برنامه‌های میان‌مدت شاهدی بر این نگاه است و این کار بزرگی بوده که در شهر قم اتفاق افتاد و امیدواریم ادامه داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی تربیت نیروی انسانی و کادرسازی را در شهرداری موردتوجه قرارداد و بیان کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوب در حوزه مدیریت شهری توجه به تربیت نیروی انسانی بود که به‌خوبی اتفاق افتاد و گام‌های خوبی برداشته‌شده و باید ارتقاء نیروی انسانی با همه شیوه‌ها استمرار پیدا کند.

وی نکته بعد را سرعت و دقت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها دانست و بیان کرد: اجرای با سرعت پروژه‌ها اعتماد مردم را ایجاد و قلب شهروندان را جذب خواهد کرد و علاوه بر تغییر چهره شهر شهرداری توانسته روح مردم‌گرایی و اعتماد مردم و همچنین اتصال مردم و اطلاع‌رسانی و تعامل پیوسته با مردم را انجام دهد.

امام‌جمعه قم اجرای عدالت منطقه‌ای را یکی دیگر از نقاط مثبت عملکرد شهرداری قم عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود حدنصاب لازم برای خدمات به همه محلات تأمین شود، اگرچه نمی‌شود عدالت را به‌طور کامل اجرایی کرد اما تأمین عدالت اجتماعی و ارائه خدمات گسترده در همه مناطق کار بزرگی بوده که انجام‌شده است.

وی افزایش اعتبارات شهرداری و درآمدزایی شهرداری را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایجاد زیرساخت و افزایش درآمدها بدون فشار بر نیازمندان و شهروندان نکته مثبت عملکرد شهرداری قم بوده و باید این نگاه ادامه پیدا کند تا بر مردم به‌خصوص قشر ضعیف فشاری وارد نشود.

آیت‌الله اعرافی به اجرای نماهایی به سبک غربی اشاره کرد و گفت: تقاضا دارم در مورد مبلمان و زیباسازی شهر دقت بیشتری انجام شود و ما می‌دانیم برای تغییر سبک معماری نیاز به الگویی در حوزه اسلامی داریم که متأسفانه انجام‌نشده و باید حوزه و دانشگاه در این بخش فعال‌تر باشد.

وی افزایش سرانه فضای سبز را نیز یادآور شد و مطرح کرد: برای حفظ و نگهداری فضای سبز نیاز به همکاری مردم بوده و کار بزرگی در این حوزه انجام‌شده و امیدواریم در بخش بافت فرسوده نیز بتوانید گام‌های مهمی برداشته شود و شاهد تغییراتی در این حوزه باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه، ساماندهی پیرامون حرم مطهر را از ضروریات و پروژه‌های لازم‌الاجرا خواند و تأکید کرد: متأسفانه اطراف حرم مطهر در شأن کریمه اهل‌بیت(س) نبوده و امیدواریم با بودجه‌ای که از طرف دولت به آن اختصاص داده‌شده بتوانیم شاهد ساماندهی این بخش باشیم و با کمک استانداری بودجه‌های لازم را برای آن جذب کنیم.

وی در ادامه به مسائل فرهنگی شهر اشاره کرد و افزود: ارتقای فرهنگ شهر وظیفه همه ارگان‌ها بوده و شهرداری اقدامات خوبی انجام داده و امیدواریم بتوانیم با اهتمام سایر دستگاه‌ها شاهد تغییراتی باشیم، همچنین از شهرداری درخواست داریم نقشه‌ی راهی برای نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها ترسیم کرده و طرح جامعی برای آن تدوین کند.

آیت‌الله اعرافی در پایان تأکید کرد: استفاده و بهره‌گیری از بخش خصوصی باید افزایش پیداکرده و متأسفانه زیرساخت‌های بین‌المللی قم هنوز به جایگاه خود نرسیده و نیاز به اهتمام بیشتری در این حوزه داریم و در تأمین پارکینگ و مترو نیز کارهای بزرگی انجام‌شده است و برای ساماندهی بلوار پیامبر اعظم (ص) نیاز به همگرایی ویژه‌ای بین تمام دستگاه‌ها است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.