افزایش سه برابری بودجه سازمان فرهنگی شهرداری قم/ جشن «عید در عید» در قم برپا می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای ایام نوروز، گفت: برگزاری جشن «عید در عید» در میدان آستانه، اجرای ۳۰۰ تئاتر خیابانی، برپایی تورهای قم‌گردی، برگزاری جشنواره بادبادک‌ها و جشن‌های سیار در شش کمپ مسافران نوروزی از جمله برنامه‌های سازمان در نوروز است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش سه برابری بودجه سازمان فرهنگی شهرداری قم/ جشن «عید در عید» در قم برپا می‌شود
شناسه : 49271 | انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی‌نژاد امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم برای ایام نوروز اظهار داشت: در ایام نوروز امسال جشن «عید در عید» از ابتدای فروردین تا سیزدهم این ماه با برنامه‌های متنوع فرهنگی در میدان آستانه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشن‌ها و برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در بوستان‌های محل اسکان مسافران به‌صورت سیار انجام خواهد گرفت، اضافه کرد: در طول این ایام، تورهای قم گردی برای بازدید از امکان تاریخی و میراثی، بازدید از خانه موزه‌های شهدا و مجموعه گنبد سبز آماده استقبال از شهروندان و مسافران نوروزی است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: در ایام نوروز همچنین برنامه «پهلوان‌شو» با محوریت ورزش‌های زورخانه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان در بوستان‌های شهری به همراه جشنواره بادبادک‌ها و مسابقه مجازی با موضوع معرفی مکان‌های گردشگری قم برگزار خواهد شد.

به گفته وی، برگزاری باشکوه دومین کنگره ملی شهدای قم، یکصدمین باز تأسیس حوزه‌های علمیه و برگزاری روز قم، سه اقدام و برنامه شاخص این سازمان در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان قم در نیمه دوم سال آینده، ۱۰ عنوان کتاب در مورد شهدا توسط این سازمان در مرحله چاپ و انتشار قرار گرفته است.

وی تقویت هویت شهری را از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: به همین منظور شهرداری قم تأکید زیادی بر معرفی و رونق مکان‌های هویت‌بخش شهری مانند خانه موزه‌های شهدا، مراجع و برخی معابر و محورهای کلیدی شهر دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری قم با همکاری دستگاه‌های دیگر در نظر دارد تا حدفاصل بین سه‌راه بازار تا میدان مصلی را به‌عنوان حریم حرم معرفی کند، اظهار داشت: سازمان فرهنگی شهرداری قم در نظر دارد تا پیوست‌های فرهنگی و بستر لازم جهت اجرای اقدامات فرهنگی را در این محدوده‌ها فراهم نماید.

وی از تملک و آغاز پیش‌طراحی خانه موزه‌های شهید فخری‌زاده و شهید شفیعی خبر داد و گفت: هویت شهری از مباحثی بوده که تقویت آن می‌تواند کمک شایانی به پیشبرد پروژه‌های مدیریت شهری داشته باشد.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: حمایت از زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت‌های این سازمان است و از ابتدای سال جاری ۵ نمایشگاه مشاغل خانگی به همین منظور به همت این سازمان برپاشده است.

وی در ادامه با اشاره به تحقق ۹۰ درصدی بودجه سال جاری این سازمان، از افزایش ۳ برابری بودجه عملیاتی سازمان در سال آینده برای جبران بخشی از کاهش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح شهر قم طی دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برپایی کارگاه کتابت، اهتزاز پرچم ۳۰۰ متری لبیک یا مهدی(عج) در خیابان انقلاب، برپایی موکب خدام مهدی با ۴۰ غرفه در مسیر پیاده‌روی نیمه شعبان و اجرای سرود، تئاتر و اجرای مردان بلندقامت را از دیگر اقدامات این سازمان همزمان با نیمه شعبان یاد کرد.

وی با اشاره به طرح بلندمدت «راه فیروزه‌ای» در حدفاصل حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: هدف اصلی از این طرح توجه به پیوست‌های فرهنگی در پروژه‌های عمرانی و تفریحی در آینده است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.