اجرای ۹۰۰ پروژه شهری در قم

شهردار قم گفت: از ابتدای سال بیش از ۹۰۰ پروژه با رقمی نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در شهر قم افتتاح شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای ۹۰۰ پروژه شهری در قم
شناسه : 49247 | انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در ششمین مرحله از افتتاح صد پروژه شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در این ایام گفت: از ابتدای سال بیش از ۹۰۰ پروژه با رقمی نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی به افتتاح فاز نخست بوستان زائر با مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع اشاره کرد و گفت: کلنگ‌زنی فاز دوم بوستان خضر هم انجام شد و در مجموع برای این پروژه‌ها ۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این بوستان‌ها جزئی از مجموعه پارک هزار هکتاری جنوب شهر قم هستند اضافه کرد: اگر بخواهیم مقیاس پارک هزار هکتاری را تشخیص دهیم باید به این نکته توجه کنیم که بوستان‌های بزرگ و معروف کلانشهرهای دیگر زیر صد هکتار مساحت دارند و پارک هزار هکتاری قم شاید در کشور بی نظیر باشد.

دکتر سقائیان نژاد با اشاره به اینکه هر سال ۵ پیمانکار برای این پروژه به کارگیری شده‌اند تا اینها با هم رقابت داشته باشند اضافه کرد: مجموعه ۱۱ بوستانی که در پارک هزار هکتاری پیش‌بینی شده یکی پس از دیگری افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی بوستان هزار هکتاری شهر قم گفت: این مجموعه می‌تواند تفرجگاه بسیار خوبی در شهر قم و راهی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها باشد.

شهردار قم تأکید کرد: شهروندان عزیز شاید هنوز رنگ و چهره پارک را در این محدوده نبینند چرا که درخت تا به چهره خودش برسد چند سالی زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به ایجاد مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و زمین‌بازی برای کودکان در بوستان هزار هکتاری شهر قم افزود: همه اینها در مسیر ارتقای سلامت و نشاط شهروندان قم است.

سقائیان‌نژاد اظهار داشت: شهرداری‌ها و مردم مانند آب و ماهی هستند. مخارج شهر را مردم تأمین می‌کنند و اعتمادسازی و نشاط و رفاه مردم از موضوعات کلیدی برای شهرداری قم است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم در برنامه اول راهبردی شهر بیشتر دغدغه‌های زیرساختی داشت اما در برنامه دوم به مسائل نرم افزاری توجه ویژه‌ای صورت گرفته است اضافه کرد: شهر هوشمند، شهرداری الکترونیکی، شفافیت و شهرداری شیشه‌ای از موضوعات مورد توجه ما در برنامه‌های آتی شهرداری قم است.

شهردار قم به اهمیت برنامه محوری در شهر اشاره کرد و گفت: اقداماتی که تا کنون انجام شده در پرتو وحدت و جلوگیری از حرکت سلیقه‌ای بوده است. هر چند کاستی‌هایی وجود دارد اما باید همه کمک کنیم تا قدم به قدم این کاستی‌ها برطرف شود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.