انجام ۶۷ عملیات آتش‌نشانی قم در شب چهارشنبه‌سوری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه ۶۷ مأموریت در روز گذشته توسط عوامل آتش‌نشانی انجام‌شده است، گفت: متأسفانه عده‌ای شب تلخی را برای نیروهای عملیاتی و امدادی رقم زدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انجام ۶۷ عملیات آتش‌نشانی قم در شب چهارشنبه‌سوری
شناسه : 49136 | انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمید کریمی با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در روز گذشته و همزمان با شب چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: در روز گذشته بیش از ۱۸۰۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ برقرار شد که بیش از ۱۴۰۰ تماس از آن مربوط، به پیک زمانی ۱۴ تا ۲۴ شب گذشته است.

وی با بیان اینکه ۶۷ مأموریت در روز گذشته توسط عوامل آتش‌نشانی انجام‌شده است، ابراز کرد: متأسفانه در حوادث دیشب ۴ نفر فوت و ۱۱ شهروند نیز دچار مصدومیت شدند که شب تلخی را برای نیروهای عملیاتی و امدادی رقم زدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: متأسفانه هشت خودروی عملیاتی در روز گذشته براثر پرتاب مواد محترقه و سنگ دچار آسیب و شکستگی شیشه شده است که در یکی از حوادث، یکی از پرسنل عملیاتی سازمان بر اثر شکستگی شیشه‌ها دچار جراحت شد.

وی از وقوع آتش‌سوزی، انفجار و تخریب یک باب منزل مسکونی در بلوار شهید همت خبر داد و گفت: دیشب اقدامات دو جوان که در حین ساخت مواد محترقه در این منزل مسکونی بودند منجر به انفجار در این منزل مسکونی شد که بلافاصله رأس ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه عوامل آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته کریمی، عوامل آتش‌نشانی ضمن آواربرداری و ایمن‌سازی، خانم بارداری که در طبقه دوم محبوس شده بود را بلافاصله با وسیله اختصاصی از محل خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی همچنین با اشاره به وقوع حادثه سقوط دختربچه ۱۰ ساله در چاه ۲۰ متری در پردیسان اذعان کرد: شب گذشته خانواده‌ای که جهت تفریح به اطراف بیابان‌های پردیسان و خیابان هویزه رفته بودند که متأسفانه دختر خانواده به چاه سقوط می‌کند که با تلاش همکاران و لطف خداوند این کودک به‌طور معجزه‌آسایی از چاه نجات یافت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با معذرت‌خواهی از برخی شهروندان که با سامانه ۱۲۵ تماس حاصل کرده بودند گفت: مأموران آتش‌نشانی برای برخی از عملیات‌ها اعزام‌شده بودند که متأسفانه به علت پرتاب مواد محترقه و سنگ امکان اطفا و عملیات را نداشتیم که این حوادث سبب آسیب و تخریب برخی درختان، آسفالت و … شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.