شهردار قم در پاسخ به «شهر۲۰»:

تا سه سال دیگر می‌توانم شهردار باشم/ کاربری مونوریل گردشگری می‌شود/ قطار برای افتتاح مترو نداریم/ خط دو مترو را حذف نمی‌کنیم

شهردار قم با بیان اینکه در خرداد ۱۴۰۱ قانوناً بازنشسته می‌شوم اما به این دلیل که استاد تمام هستم، این موضوع با تأیید هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند تا سه سال تمدید شود، گفت: اگر جمع بندی شورای شهر به این سمت و سو رفت که سقائیان‌نژاد نباشد، حتماً افرادی هستند که بتوانند شهر را اداره کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تا سه سال دیگر می‌توانم شهردار باشم/ کاربری مونوریل گردشگری می‌شود/ قطار برای افتتاح مترو نداریم/ خط دو مترو را حذف نمی‌کنیم
شناسه : 48929 | انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در نشست رسانه‌ای که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص بازنشستگی شهردار قم در خردادماه و امکان تمدید حضور او در شهرداری، گفت: من در خرداد ۱۴۰۱ قانوناً بازنشسته می‌شوم اما به این دلیل که استاد تمام هستم، این موضوع با تأیید هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند تا سه سال تمدید شود.

وی افزود: در حال حاضر هم بحث بازنشستگی مطرح است و هم بحث تمدید همکاری، بنابراین باید جلوتر رفت تا نتیجه مشخص شود.

شهردار قم همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص اینکه آیا مدیران بومی توانایی اداره شهر را دارند، گفت: چهره‌های بسیار خوبی در قم هستند که می‌توانند شهر را اداره کنند و همان‌طور که اشاره کردم ۱۳ نفر از مدیران همین شهر به مناصب کشوری رسیدند.

سقائیان‌نژاد افزود: اگر جمع‌بندی به این سمت و سو رفت که سقائیان‌نژاد نباشد، حتماً افرادی هستند که بتوانند شهر را اداره کنند.

وی با تأکید بر اینکه حتی برای یک روز ماندن هم اصرار ندارم، گفت: تا زمانی که در خدمت شما هستم فرض می‌کنم می‌خواهم تا صد سال دیگر اینجا باشم و کارم را انجام می‌دهم، من این‌گونه به مسائل قم نگاه می‌کنم.

شهردار قم افزود: بالأخره اینجا شهر قم است و شورای شهر اختیارات لازم خودش را دارد و من هم هیچ بحثی ندارم.

سقائیان‌نژاد تأکید کرد: از خدای بزرگ می‌خواهم هر آنچه که خیر و مصلحت است برای شهر قم و برای من رقم بزند، اگر خیر و صلاح ما در ادامه همکاری باشد من در قم بمانم، اگر نیست یک ساعت هم نباشم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص دلایل تأخیر تست گرم متروی قم، گفت: یک ماهی می‌شود که متروی قم آماده تست گرم است و نیاز به واگن دارد، قرار بود شهرداری تهران یک رام قطار با سه واگن به قم قرض بدهد، همه کارهای مربوط به آن هم انجام شد اما به دلیل حاشیه‌هایی که در تهران ایجاد شد، به تعویق افتاد.

شهردار قم تصریح کرد: در ابتدای مذاکرات با شهرداری تهران حرف‌هایی زده شد مبنی بر اینکه باید ۱۰۰ میلیارد تومان بیاورید تا واگن بدهیم، من گفتم اگر صد میلیارد پول نقد داشتم که از شما واگن قرض نمی‌کردم، بعد گفتند باید تضمین بانک بدهید، باز ما گفتیم مسئولان قم که فرار نمی‌کنند و شهردار و استاندار پای تفاهمنامه را امضا می‌کنند.

سقائیان‌نژاد افزود: به محض اینکه یک رام قطار سه واگن به قم برسد، تست گرم را می‌توانیم شروع کنیم که چهل روز طول می‌کشد و در همین مرحله هم می‌توانند مردم از این پروژه بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه تأمین واگن اصلی برای متروی قم مسئله دیگری است، ادامه داد: دولت با شرکت چینی پوژن قراردادی داشت که قرار بود واگن چند کلانشهر با این قرارداد تأمین شود و قم هم به کمک نمایندگان وقت شهر به این قرارداد اضافه شد که به دلیل مسئله تحریم‌ها و فراز و نشیب‌های ارتباط ایران و چین این قرارداد به مشکلاتی برخورد.

وی خاطرنشان کرد: چینی‌ها چند مشکل دارند که یکی از آن‌ها قیمت واگن بوده و به دنبال تعدیل قرارداد هستند چراکه قیمت تمام شده تولید واگن افزایش داشته است، مسئله بعدی تأخیرات و مسئله بعدی ضمانت است که به دلیل تحریم با مشکل مواجه شده است.

شهردار قم یادآور شد: قرار بود در وزارت خارجه این موضوع دنبال شود که این هم به دلیل تغییر دولت قدری به عقب افتاد و الان دوباره این مسئله فعال‌شده است؛ ما در حال دنبال کردن این موضوعات هستیم اما تا به نتیجه برسد وقت می‌برد و حتی به دنبال این بودیم که از کلان‌شهرهای دیگر قرض بگیریم و این موضوع نیز به همراهی دولت نیاز دارد.

سقائیان‌نژاد از تلاش برای دریافت دو رام قطار از شهرداری مشهد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قطارهای مشهد به متروی قم می‌خورد و خط بعدی متروی آنها در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد، از دولت درخواست کردیم دو رام قطار شهرداری مشهد را تا زمانی که چینی‌ها به ما واگن تحویل دهند، به شهرداری قم قرض بدهند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص آخرین وضعیت مونوریل و موضوع مطرح شده حذف خط دو متروی قم، گفت: جلساتی را با شرکت مپنا برای موضوع مونوریل دنبال می‌کنیم اما نه برای حمل‌‌ونقل بلکه برای گردشگری! خط دو مترو را هم هیچ وقت حذف نمی‌کنیم.

خبرنگار: وجیهه غلامحسین‌زاده

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.