مدیرکل مدیریت بحران استان قم مطرح کرد

وجود پیشرفته ترین سیستم هشدار سیل در قم

شهر بیست/ مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: استان قم پیشرفته ترین سیستم هشدار سیل را دارد که این سیستم تمام استان را در برگرفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود پیشرفته ترین سیستم هشدار سیل در قم
شناسه : 4863 | انتشار : ۰۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، محسن اروجی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم با اشاره به روز هواشناسی اظهار کرد: روز سوم فروردین روز هواشناسی است و در آن روز طی بازدید استاندار قم از اداره کل هواشناسی، دستور اتخاذ تمهیدات برای مقابل با بارش‌ها صادر شد.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر بعضی از جاده‌ها در استان قم بسته شدند و اسکان زائرین به صورت مناسب صورت گرفت، دیروز در کمتر از ۲۴ ساعت شاهد بارش ۳۹ میلی متری در شهر قم بودیم که ۳۰ درصد بارش سالیانه است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: رودخانه قمرود حساسیت زیادی دارد و دستور تخلیه این رودخانه توسط استاندار قم صادر شد، سد سنجگان و سد کبار سرریز کردند و رودخانه‌ها از مناطق مختلف وارد رود قمرود شدند.

اروجی نیروهای امدادی استان قم را در آماده باش کامل دانست و تصریح کرد: مدیریت هماهنگی در زمینه بحران در استان وجود دارد، دیروز حدود دو میلیون پیامک به افراد در مرکز شهر قم داده شد که این پیامک‌ها در تخلیه سریع رودخانه قمرود تاثیر زیادی داشت.

وی ادامه داد: در تعدادی از روستاهای استان قم انحراف سیل ایجاد کردیم تا مشکلی برای خانه‌های مردم در این روستاها به وجود نیاید، اجازه ندادیم که در مسیر رودخانه‌ها در استان، خودرو پارک شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: تمام بیمارستان‌ها و تمام نیروهای اورژانس و هلال احمر استان به صورت ۱۰۰ درصد در آماده باش هستند، از ظرفیت خودروهای سنگین بخش خصوصی برای مقابل با سیلاب و آبگرفتگی در استان قم استفاده کردیم.

اروجی خاطرنشان کرد: استان قم پیشرفته ترین سیستم هشدار سیل را دارد که این سیستم تمام استان را در برگرفته است.

نوشته های مشابه
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.