چراغ اکران نوروزی در قم با «موقعیت مهدی» روشن شد

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌فر همزمان با شروع اکران نوروزی به روی پرده سینماهای «تربیت»، «ونوس»، «شهرآفتاب» و «آیه» رفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چراغ اکران نوروزی در قم با «موقعیت مهدی» روشن شد
شناسه : 48606 | انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سینماهای قم همزمان با سراسر کشور به استقبال اکران نوروزی رفتند و در گام نخست، فیلم «موقعیت مهدی» را به روی پرده‌ بردند.

«موقعیت مهدی» در کنار «روز صفر»، «گل به خودی»، «مرد بازنده»، «سگ بند»، «قدغن» و «شادروان»، هفت فیلمی هستند که ترکیب قطعی اکران نوروز ۱۴۰۱ را تشکیل می‌دهند و فعلاً تنها فیلمی که از سبد اکران نوروزی در قم به روی پرده رفته، «موقعیت مهدی» است.  

فیلمی که به عنوان نخستین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر در سینمای ایران موفق به کاندیداتوری در چهارده بخش چهلمین جشنواره فیلم فجر و شکار ۵ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، موسیقی متن، صدابرداری، جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین فیلم اول شد.

حجازی‌فر در «موقعیت مهدی» که از آن به عنوان یکی از پدیده‌های جشنواره چهلم یاد می‌کردند، بخش‌هایی از زندگی و زمانه اسطوره غیرت و اخلاص آذربایجان شهید مهدی باکری را به تصویر کشیده است.

او که پیش‌تر با بازی در نقش حاج احمد متوسلیان در «ایستاده در غبار» در حافظه علاقه‌مندان به سینما نقش بسته بود، حالا در «موقعیت مهدی» هم در نقش شهید مهدی باکری ظاهر شده و برادرش وحید حجازی‌فر هم نقش شهید حمید باکری را بازی می‌کند.

در این فیلم که به زبان ترکی ساخته شده و با زیرنویس فارسی به نمایش درمی‌آید، «ژیلا شاهی» در در نقش همسر شهید باکری ظاهر شده است.

نسخه هفت قسمتی سریال زندگی شهید باکری «عاشورا» نام دارد و نسخه سینمایی کار که متفاوت از سریال است، «موقعیت مهدی» نام گرفته و بیشتر در فضای شهری قرار دارد و به عملیات‌ها به شکل محدودتری پرداخته شده و بیشتر فضای قبل و بعد از عملیات را به تصویر کشیده است.

در داستان این فیلم ۱۱۰ دقیقه‌ای آمده است: «مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا، از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد با وجود مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا پیش از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد»

حالا با شروع اکران نوروزی از امروز چهارشنبه ۱۹ اسفند، سینما تربیت با اختصاص چهار سانس ۱۶:۳۰، ۱۸:۳۰، ۲۰:۲۰ و ۲۲ به استقبال اکران فیلم «موقعیت مهدی» رفت.   

سینما ممتاز ونوس نیز نخستین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر را در دو سانس ۱۹:۳۰ و ۲۱:۳۰ اکران کرده است. این سینما در کنار «موقعیت مهدی»، «عنکبوت» را هم روی پرده دارد.

سینما شهرآفتاب از سینماهای ریشه‌دار و قدیمی قم نیز در دو سانس ۱۶ و ۱۹:۲۰ بهترین فیلم چهلمین جشنواره فجر را به روی پرده برده است.

سینما آیه قم نیز در چهار سانس ۱۸:۳۰، ۲۰:۱۰، ۲۲ و ۲۳:۴۵ پذیرای علاقه‌مندان به هنر هفتم و تماشاگران فیلم «موقعیت مهدی» شده است.

خبرنگار: وجیهه غلامحسین‌زاده

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.