۶۹۰۰ مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر قم بهره مند شدند

شهر بیست/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اجرای نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، گفت: 6 هزار و 900 مسافر نوروزی از 28 اسفند 97 تا 4 فروردین 98 از خدمات این طرح استفاده کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۶۹۰۰ مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر قم بهره مند شدند
شناسه : 4846 | انتشار : ۰۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، محمد گلفشان با اشاره به شعار «بهبود رفتارها ترافیکی» در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، بیان کرد: امسال در چهارسالگی اجرای طرح ملی کمپین پیشگیرانه «بهرفت» در سازمان جوانان برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در اکیپ‌های طرح ملی نوروزی قم نیز اجرایی شد.

وی با اشاره به استقبال مردم و مسئولان از پویش مردمی طرح ملی «بهرفت» گفت: در این مدت ۴۱۸ تن با امضای میثاق نامه کمپین به این پویش انسان دوستانه پیوستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم افزود: در این مدت تا کنون ۱۲۲ نفر روز از خواهران و ۱۷۵ نفر روز از برادران در ۲۶ پست ثابت و سیار جوانان استان اقدام به ارائه خدمت کردند.

گل فشان با اشاره به برپایی اکیپ در شهرهای کهک، جعفریه و دستجرد توسط اعضای جوان، بیان کرد: با توجه به افزایش تردد و نیاز مسافران در ایام تعطیلات نوروزی اکیپ های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران در این شهرها با مشارکت و همکاری اعضای جوانان برپا شد.

وی از برپایی خیمه نماز در ایام نوروز خبر داد و گفت: تا امروز ۳۳۴ تن نیز از خدمات خیمه نماز بهره مند شده اند و ۳۵۵ تن نیز به ایستگاه‌های سلامت طرح نوروزی که در راستای حساس سازی و آگاهی عموم مردم از آسیب های اجتماعی است، مراجعه کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۸۳ تن از کودکان در برنامه‌هایی که شامل مسابقات فرهنگی، نقاشی و بازی های گروهی و ورزش بود شرکت کردند و از خدمات رفاهی فضای دوستدار کودک در قم بهره‌مند شدند.

** انجام ۲۳ مورد مأموریت امدادی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم همچنین گفت: در طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۴ فروردین ماه سال جاری، ۲۳ مورد امدادرسانی به مسافران نوروزی در استان قم انجام شد.

گل فشان اظهار کرد: این تعداد ماموریت توسط ۸۵ نفر روز پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر در پایگاه ها به مسافران نوروزی انجام شده است.

وی افزود: در این عملیات ها که در مراسم معنوی اعتکاف، مراجعان حضوری و سرپایی در پایگاه های امداد و نجات استانی انجام شده است، یک هزار و ۵۴ تن حادثه دیده داشته است.

وی با بیان این که ۱۹۹ تیم عملیاتی به صحنه حادثه ها اعزام شدند گفت: در این مدت ۲۵ خودروی عملیاتی به کار گرفته شده است و در مجموع ۱۳ مورد عملیات رهاسازی توسط نیروی های امدادی صورت گرفته و ۳۲ تن نیز از خدمات اسکان اضطراری هلال احمر بهره مند شده اند.

گل فشان از فعالیت ۱۶ پایگاه امدادی ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی و سطح شهر قم در طرح نوروزی خبر داد و گفت: در این مدت با توجه به سیل اخیر در استان های شمالی کشور ۵۰۰ بسته غذایی نیز توسط هلال احمر قم به مناطق سیل زده ارسال شده است.

وی اضافه کرد: پایگاه ویژه امداد هوایی نیز در این ایام به صورت کامل فعال است تا در صورت بروز حوادث احتمالی از این ظرفیت برای امداد و نجات استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده حادثه با شماره ۱۱۲، ندای امداد جمعیت هلال اهمر تماس حاصل نمایند؛ تماس با این شماره بدون داشتن سیم کارت با تلفن همراه نیز امکان پذیر است.

** آماده باش کامل ۱۲۰ تن از نیروهای هلال احمر قم برای سیل احتمالی
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم نیز گفت: تیم‌های امداد و نجات، به همراه تمام تجهیزات برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب‌دیدگان در پایگاه‌های استان قم و شهر کهک آماده باش هستند.

سعید یعقوبی اظهار کرد: بر اساس گزارش هواشناسی طی سه روز آینده و آغاز بارش باران در استان و بخش کهک طبق پیش بینی های احتمالی برای جاری شدن سیل در این وضعیت ۱۲۰ تن از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر قم در آماده باش کامل به سر می برند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر قم ۱۴ پمپ کف کش و لجن کش را به همراه ۸۰ امدادگر و ۴۰ امدادگر در بخش کهک را در قالب تیم‌های امدادی در حالت آماده باش قرار داده است.

یعقوبی با بیان اینکه امدادگران در ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت هلال احمر به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند، تصریح کرد: تیم های واکنش سریع و ۲تیم نجات در قم نیز آماده ارائه خدمات در صورت نیاز هستند.

 

 

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.