تلاش برای بازآفرینی بافت فرسوده قم/ توسعه فضای سبز شهر چشمگیر است

رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه توسعه سرانه فضای سبز در قم از ۱۳ به ۲۰ مترمربع به ازای هر شهروند قمی، گفت: هر زائری که وارد شهر قم می‌شود این تغییر چهره و سرسبزی شهر قم را بیان می‌کند و امروز شهر قم در توسعه فضای سبز مقام سوم را در کشور دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای بازآفرینی بافت فرسوده قم/ توسعه فضای سبز شهر چشمگیر است
شناسه : 48446 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین اسلامی به توسعه فضای سبز در قم اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۱۳ مترمربع بوده که امروز ما برای هر شهروند قمی عددی بالغ‌بر ۲۰ مترمربع فضای سبز داریم.

رئیس شورای شهر قم، تغییر چهره شهر را موردتوجه قرارداد و گفت: هر زائری که وارد شهر قم می‌شود این تغییر چهره و سبزی شهر قم را بیان می‌کند و امروز شهر قم در توسعه فضای سبز مقام سوم را در کشور دارد.

وی با ابراز امیدواری برای رسیدن به توازن در توسعه فضای سبز شهری ابراز کرد: امیدواریم به‌زودی به مرحله‌ای برسیم که هر شهروند با خروج از خانه خود در کمترین زمان به بوستان محلی دسترسی داشته باشد.

اسلامی همچنین با اشاره به عقب‌ماندگی قم در احیای بافت‌های فرسوده، گفت: برای ساماندهی بافت فرسوده، ۴۸ هکتار توسط دولت در سال‌های گذشته در اختیار قرار داده‌شده بود، ولی با مشکلاتی که پیش آمد چند سالی عقب افتادیم.

رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه در دوره جدید این مابه ازا برای بافت های فرسوده تعریف‌شده است، ابراز کرد: اگر اقدام ما طبق شعارهای‌مان جهادی باشد، در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که بافت‌های فرسوده به سمت بازآفرینی و وضعیت مطلوب بروند.

وی خاطرنشان کرد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تصویب و تحویل شد و اولویت‌ها به سمت اتمام پروژه‌های قبلی است و اگر ضرورت پیدا کرده و بودجه پاسخگو باشد، شروع به پروژه‌های دیگر خواهیم کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.